اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت خبر داد

اطلاع‌رسانی بیماری‌های دوره سالمندی در هفته سلامت

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری‌های دوره سالمندی از برنامه‌های هفته سلامت در سال جاری است.

اطلاع‌رسانی بیماری‌های دوره سالمندی در هفته سلامت

فریدون افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه 18 فروردین مصادف با روز جهانی سلامت و این روز در کشور ما آغاز هفته سلامت است، اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی عنوان سالمندی و سلامت را برای روز جهانی سلامت در سال 2012 برگزیده است.

افضلی تصریح کرد: این نامگذاری به دلیل اهمیت این دوره از زندگی و توجه ویژه برای تقویت امکانات و ارائه خدمت بیشتر به سالمندان است.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ ورزش و استفاده از الگوی تغذیه سالم، شاد زیستن و تقویت روابط بین این نسل و معنویت از محورهای مهم برنامه‌های هفته سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری‌های دوره سالمندی از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در سال جاری است.

افضلی ابراز داشت: روزهای هفته سلامت در سال جاری سالمندی، ورزش و سلامت معنوی، سالمندی و آموزش همگانی، سالمندی و حوادث و بلایا، سالمندی و شهرهای دوستدار سلامت، سالمندی، سلامت و همکاری بین بخشی، سالمندی و مراقبت در برابر بیماری‌ها، سالمندی و کرامت اجتماعی نامگذاری شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام نوروز سال جاری اذعان داشت: تعداد مأموریت‌های انجام شده در این ایام  توسط اورژانس 115 جیرفت 255 مأموریت تصادفی و غیر تصادفی است.

افضلی بیان داشت: تعداد بیماران و مصدومان در این ایام 988 نفر بوده است که از این تعداد 409 نفر در محل درمان و 433 نفر به بیمارستان انتقال داده شدند.

وی افزود: آمار فوتی در ایام نوروز سال جاری 13 نفر است که فوت 9 نفر بر اثر تصادف است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول