اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد

تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه خنثی‌ساز زباله‌های بیمارستانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ضرورت مدیریت پسماندها این سازمان در نظر دارد تا تمامی بیمارستان‌های این استان به دستگاه‌های خنثی ساز زباله‌های بیمارستانی مجهز شود.

تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه خنثی‌ساز زباله‌های بیمارستانی
سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر دو بیمارستان هاجر و کاشانی به دستگاه‌ خنثی‌ساز زباله‌های بیمارستانی مجهز هستند.

وی با اشاره به تعریف جامعی از پسماند، گفت: پسماند به مواد جامد، مایع و گاز غیر از فاضلاب گفته می‌شود که به طور مستقیم یا غیرمستقیم حاصل از فعالیت انسان بوده و از نظر تولیدکننده‌،‌ زائد تلقی می‎شود.

یوسف‌پور، پسماندها را به پنج گروه تقسیم کرد و گفت: پسماندهای عادی شامل زباله‌های خانگی و نخاله‌های ساختمانی، پسماندهای پزشکی یا بیمارستانی شامل تمامی پیسماندهای عفونی و زیان آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و سایر مراکز مشابه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پسماندهای ویژه، پسماندهای کشاورزی و پسماندهای صنعتی شامل براده‌ها، سرریزها و لجن‌های صنعتی از دیگر این پسماندها به‎شمار می‎رود.

وی بر ضرورت مدیریت پسماندهای زباله در این استان تأکید کرد و گفت: بر اساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی ویژه به عهده تولید کننده خواهد بود، که در این راستا این سازمان نظارت ویژه بر رفع آلایندگی واحدهای صنعتی خواهد داشت.

یوسف‌پور تأکید کرد: این در حالیت که در صورت تبدیل پسماندهای صنعتی به پسماند عادی مدیریت اجرایی پسماندها برعهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‎ها خواهد بود.  

وی در ادامه با اشاره به روند اجرایی طرح مدیریت پسماندها در شهرکرد، گفت: در حال حاضر مطالعات فاز یک، دو و سه مدیریت جامع پسماندهای شهرستان شهرکرد مصوب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از مصوب شدن مطالعات فاز اول و دوم مطالعات طرح پسماند شهرستان بروجن خبر داد و گفت: در حال حاضر انجام مطالعات فاز سوم و چهارم این طرح در دستور کار قرار دارد که در صورت اجرایی شدن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول