اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان جوانرود:

شهروندان جوانرودی در هفته سلامت رایگان ویزیت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان جوانرود گفت: به مناسبت هفته سلامت شهروندان جوانرودی در این هفته به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

شهروندان جوانرودی در هفته سلامت رایگان ویزیت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از جوانرود منصور خزایی اظهار کرد: 4 درمانگاه شهری و روستایی شهروندان این شهرستان را در هفته سلامت به صورت رایگان ویزیت می‌کنند.

براساس گزارش فرمانداری وی افزود: در این درمانگاه‌ها 3 پزشک عمومی و پرستاران در طول این هفته به شهروندان خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جوانرود تصریح کرد: به مناسبت هفته سلامت همچنین مانور امداد و پیشگیری به صورت نمادین در دبیرستان زینبیه جوانرود برگزار شد.

خزایی اظهار کرد: در این مانور دانش‌آموزان رعایت اصول ایمنی، مصونیت در برابر خطرات و بلایای طبیعی را توسط گروه امداد و پیشگیری فرا گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در این مانور نمایندگانی از جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، فوریت‌های پزشکی و آموزش و پرورش شرکت داشتند؛ به همین مناسبت 120 دانش‌آموز دبیرستان زینبیه جوانرود با مهارت‌های قلبی و ریوی آشنا شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جوانرود تأکید کرد: یادگیری این مهارت‌ها و آموزش‌ها برای هر فردی ضروری است و می‌تواند نقش به سزایی در حفظ حیات مصدوم ایفا کند.

خزایی افزود: تأمین سلامت افراد جامعه در کشور ما همانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه‌ یافته امری همگانی است که حفظ و ارتقای آن اقدامات جمعی و مشارکت‌های بین بخشی تمام اعضای دولت و حضور آگاهانه مردم را می‌‌طلبد.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته از حوادث و تصادفات مشخص شده که 50 درصد موارد مرگ آسیب‌دیدگان حوادث ترافیکی جاده‌ای در مدت چند دقیقه‌ اول در صحنه‌ تصادف و یا حین انتقال به بیمارستان رخ می‌دهد؛ این موضوع نقش آماده‌سازی حاضران در صحنه‌ تصادف و یا نخستین کسانی که وارد صحنه می‌شوند و می‌توانند نقش به‌سزایی در حفظ حیات مصدوم ایفا کنند را نشان می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جوانرود اشاره کرد: از آنجایی‌که در بسیاری حوادث حتی در صورت فراهم بودن تمامی شرایط و امکانات برای نجات جان بیمار اورژانسی و یا مصدوم، تنها به دلیل محدودیت زمان طلایی(4 تا 6 دقیقه) این امکانات، کارآیی کافی را ندارد؛ لذا باید ترتیبی اتخاذ کرد که بتوان به دلیل محدودیت در چنین شرایطی امکان ادامه‌ حیات را برای فرد مصدوم فراهم کرد.

خزایی ادامه داد: انجام عملیات احیا، برقراری تماس با واحدهای امدادی اورژانس پیش‌‌بیمارستانی و کمک به امنیت صحنه‌ تصادف از جمله اقداماتی هستند که باید از سوی حاضران در صحنه حادثه انجام شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول