اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا، 19 فروردین

همایش گرامی‌داشت هفته سلامت در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری همایش گرامی‌داشت هفته سلامت، فردا 19 فروردین سال جاری در قم خبر داد.

همایش گرامی‌داشت هفته سلامت در قم برگزار می‌شود

هادی هدایتی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی برای هفته سلامت اظهار کرد: شعار «سالمندی و سلامت» برای سال جاری تعیین شده که بر اساس این شعار برنامه‌هایی برای حفظ و ارتقای سلامت گروه‌های مختلف به ویژه دانش‌آموزان تعریف شده است.

وی به روزشمار هفته سلامت از 18 فروردین اشاره کرد و افزود: سالمندی و ورزش، گرامی‌داشت هفته سلامت و برگزاری نمایشگاه، روز مربی بهداشت و تقدیر از فعالان عرصه بهداشت مدارس و تقدیر از بهداشت‌یاران منتخب از جمله برنامه‌های هفته سلامت است.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره ‌کل آموزش و پرورش استان قم جشن پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در مدارس، سالمندی و دندانپزشکی و دیدار با سالمندان را از دیگر عناوین روز شمار هفته سلامت سال جاری ذکر کرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سلامت و تندرستی در مدارس گفت: اجرای برنامه سلامت دهان و دندان با گروه هدف شش تا 12 سال، طرح مدارس مروج سلامت، اجرای طرح ارتقای سلامت نوجوانی، راهنمایی و متوسطه دختر از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

هدایتی‌پور یادآور شد: 10 هزار دانش‌آموز زیرپوشش بهداشت بلوغ دانش‌آموزان دختر ویژه پایه اول راهنمایی قرار گرفته‌اند.

وی مبارزه و کاهش پریکلوز یا شپش در مدارس ابتدایی دختر، نظارت بر اجرای تکمیل شناسنامه سلامت کودکان، نظارت بر بهداشت محیط مدارس و اجرای برنامه بهداشت‌یاران مدارس را از دیگر برنامه‌های سلامت و تندرستی ذکر کرد.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: 30 هزار دانش‌آموز متوسطه آموزش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز را دریافت کرده و 45 هزار دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه نیز از طرح آهن‌یاری، آموزش تغذیه و ارائه مکمل آهن بهره‌مند شدند.

وی از برگزاری مراسم گرامیداشت هفته سلامت خبر داد و افزود: این مراسم 19 فروردین در مدرسه پروفسور حسابی واقع در ناحیه سه آموزش و پرورش برگزار می‌شود و دکتر حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار قم به ایراد سخنرانی در این مراسم می‌پردازند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول