اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شروعی نو برای برنامه‌های فرهنگی مدرسه‌محور

بزرگداشت هفته سلامت در مازندران بدون نواختن زنگ آغاز شد

خبرگزاری فارس: بزرگداشت هفته سلامت در مازندران بدون نواختن زنگ برگزار شد.

بزرگداشت هفته سلامت در مازندران بدون نواختن زنگ آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مراسم هفته سلامت در حالی صبح امروز در مرکز استان مازندران برگزار شد که زنگی به صدا نیامد.

این مراسم در حالی شروع شد که حسین آزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرده بود که دانش‌آموزان از ساعت هفت و نیم در محوطه مدرسه حاضر شوند در حالی که متولیان سلامت ساعت هشت و نیم صبح در مدرسه برای آغاز مراسم حضور یافتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تاخیر یک ساعته خود در مراسم عذرخواهی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در روز دوم هفته سلامت هستیم، بیان داشت: فرهنگ دینی ما توجه به امر سالمندان را از دغدغه‌های اصلی خود می‌داند و نوع نگاه جامعه ما با دیگر جوامع به سالمندان بسیار متفاوت است.

آزاده یادآور شد: سالمند در کشور ما به کسی گفته می‌شود که دارای تجربه و مورد احترام افراد است در بسیاری از امور تجربیات سالمندان کارگشای گره‌های زیادی در زندگی است.

وی با بیان اینکه ممکن است در سالمندی با برخی ناتوانی جسمی مواجه شویم، گفت: برای پیشگیری از این موضوع نیاز است افراد از بدو تولد نکات بهداشتی را جدی بگیرند تا در دوران سالمندی با بیماری مواجه نشوند و برای اینکه در دوران سالمندی با مشکلات جدی مواجه نشویم باید بسترهای سلامت در دوران سالمندی را از قبل فراهم کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: اگر سالمندی دچار بیماری شود بار سنگینی را بر دوش جامعه و بستگان خود قرار می‌دهد که برای جلوگیری از این موضوع باید اقدامات پیشگیرانه توسط مسئولان ارائه و توسط افراد جامعه اجرا شود.

آزاده به موضوع خانه‌های سالمندی اشاره کرد و گفت: بسیاری از جوامع موضوع سالمندی را با ایجاد خانه‌های سالمندان حل کردند ولی سپردن سالمندان به این خانه‌ها در جامعه اسلامی ما زیاد مورد استقبال واقع نشد و حتی نگاه دینی ما نیز این موضوع را نمی‌پذیرد.

این مسئول تاکید کرد: در نگاه دینی احترام به سالمند جزو دغدغه‌های اصلی یک فرد مسلمان ذکر شد و جامعه ما این موضوع را پذیرفت که سالمندان اندوخته‌های جامعه اسلامی ما هستند. برای اینکه دغدغه جامعه در این موضوع کمتر شود نیاز است مسائل بهداشتی درمانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با مثبت ارزیابی کردن وضعیت بهداشت و سلامت در کشور اذعان داشت: در حال حاضر هفت درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و تا سال 1429 تعداد جمعیت سالمند کشور به 25 درصد می‌رسد.

به گزارش فارس، در این مراسم دانش‌آموزان از پدربزرگ و مادربزرگ‌های حاضر در مراسم با اهدای جوایزی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی مازندران تهیه شده بود، تقدیر کردند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول