اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

دانش‌آموزان قزوینی آغاز هفته سلامت را جشن گرفتند

خبرگزاری فارس: دانش‌آموزان قزوینی امروز 8 آوریل 2012 مصادف با 19 فروردین 1391 آغاز هفته سلامت را با شعار "زندگی سالم، طول عمر بیشتر" جشن گرفتند.

دانش‌آموزان قزوینی آغاز هفته سلامت را جشن گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این مراسم که ظهر امروز با حضور علی‌اکبر زینالو رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و جعفر حبیبی، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین و دانش‌آموزان به صورت نمادین در دبستان شهید دژمجو قزوین برگزار شد، دانش‌آموزان با هفته سلامت و اهمیت این هفته آشنا شدند.

علی‌اکبر زینالو در گفت‌وگویی با دانش‌آموزان این مدرسه با یادآوری شعار هفته سلامت و محوریت سالمندی و سلامت گفت: امروزه کاهش تولد در جهان و به خصوص ایران این حساسیت را به وجود آورده که در سالیانی نه چندان دور بخش زیادی از جمعیت ما را افراد سالمند فرا خواهند گرفت لذا باید از امروز برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص انجام شود که هفته سلامت سال جاری و نام‌گذاری این هفته با عنوان سالمندان و سلامت می‌تواند گامی مؤثر در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه سالمندان از گذشته‌های دور در دین و فرهنگ ما به عنوان برترین اعضای خانواده مورد توجه بوده‌اند، گفت: باید به نیازهای سالمندان توجه بیشتری داشت، چراکه همه ما به این افراد نیاز داریم و دولت نیز باید بتواند محیطی سالم و ایمن برای این افراد در زندگی در منازل خود، خیابان‌ها و تمامی سطح شهر فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: طول عمر طولانی همواره یکی از خواسته‌های بشر در طول تاریخ بوده و هست لذا باید به این نکته توجه داشت که رسیدن به میانسالی تنها با رعایت نکات بهداشتی و زندگی سالم امکان‌پذیر است.

جعفر حبیبی در گفت‌وگویی دوستانه با دانش‌آموزان، آنها را به توجه به سالمندان و احترام به این افراد دعوت کرد و افزود: دانش‌آموزان به عنوان ناجیان سلامت باید آموزه‌های خود را به خانواده‌ها منتقل کنند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول