اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باحضور مسئولان و فعالان عرصه سلامت

همایش هفته سلامت در گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان و فعالان عرصه سلامت شهرستان‌های گچساران و باشت، همایش هفته سلامت در گچساران برگزار شد و از فعالان این عرصه تجلیل به عمل آمد.

همایش هفته سلامت در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته سلامت، همایش سلامت و تجلیل از فعالان عرصه بهداشت و سلامت با حضور مسئولان محلی گچساران و باشت و فعالان عرصه سلامت این دو شهرستان در گچساران برگزار شد. 

بررسی موانع و چالش‌های فراروی سلامت‌، توفیقات نظام سلامت و بیان اقدامات پیش‌رو در راستای تبیین عملی شعار سلامت و سالمندی به عنوان شعار روز جهانی بهداشت از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این همایش بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در حاشیه برگزاری همایش سلامت در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تلاش برای ارتقا و بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی اقشار مختلف مردم جامعه و به ویژه سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در دستور کار شبکه بهداشت و درمان گچساران است.

محمدرضا محمدی با اشاره به کاهش آمار معتادان در گچساران یادآور شد: با تلاش همکاران در بهزیستی و ایجاد مراکز ترک اعتیاد در گچساران چهره این شهرستان از افراد آلوده و معتاد به مواد مخدر پاک شده است و کارتن‌خوابی در این شهرستان مشاهده نمی‌شود.

* کاهش محسوس آمار مرگ و میر کودکان در مقایسه با دوران قبل از انقلاب

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با مقایسه آمار مرگ و میر کودکان گچسارانی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب ابراز داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمار مرگ و میر کودکان در گچساران 250 به هزار نفر بود در حالی که این آمار در حال حاضر 16 به هزار نفر کاهش یافته است.

محمدی با اشاره به دلایل مرگ و میر کودکان در آمار 16 به هزار نفر تصریح کرد: مرگ و میر کودکان به دلایل مختلف غیر بهداشتی از جمله عقرب‌زدگی، مار زدگی، برق‌گرفتگی و اتفاقات غیر مترقبه به وقوع می‌پیوندد.

وی با اشاره به لزوم بکارگیری راهکارها، مشاوره‌ها و توصیه‌های بهداشتی قبل از ازدواج در زمینه زمان و شرایط بارداری بهترین سن برای بارداری را قبل از 35 سالگی توصیه کرد و گفت: بارداری در سنین بالای 35 سال سبب بروز برخی ناهنجاری‌ها و مشکلاتی برای نوزادان در آینده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امروزه حاملگی بالای 35 سالگی، حاملگی پر خطر محسوب می‌شود، بیان داشت: پس از این سن، خطرات، عوارض بارداری، ناهنجاری‌ها‌، مرگ و میر مادر و جنین افزایش پیدا می‌کند.

وی با تشریح عملکرد شبکه بهداشت و درمان گچساران تعداد عمل‌های جراحی انجام ‌شده در بیمارستان شهید رجایی گچساران را بیش از 5 هزار عمل اعلام و خاطرنشان کرد: افزون بر 22 هزار خدمات آزمایشگاهی و 21 هزار مراجعه به کلینیک‌های تخصصی از دیگر خدمات ارائه شده به همشهریان گچسارانی در سال گذشته بوده است.

* هزینه 700 میلیون ریالی برای خرید تجهیزات پزشکی درمان شکستگی ران و لگن

این مقام بهداشتی و درمانی گچساران یکی از کمبودها و مشکلات پزشکی در گچساران را عدم وجود تجهیزات مورد نیاز درمان شکستگی استخوان ران و لگن بیان کرد و خبر داد: افزون بر 700 میلیون ریال برای خرید تجهیزات شکستگی ران و لگن هزینه شده است تا از اعزام بیماران شکستگی ران و لگن برای درمان به شهرهای اطراف جلوگیری شود.

محمدی هزینه‌های بیمارستان شهید رجایی این شهرستان را بیشتر از درآمدهای این بیمارستان دانست و از مساعدت دانشگاه علوم پزشکی در تأمین نیازمندی‌های بیمارستان تشکر و قدردانی کرد.

محمدی درآمدهای بیمارستان شهید رجایی گچساران را در بهترین شرایط ماهانه 2 میلیارد ریال اعلام کرد و عنوان داشت: حقوق و مزایای 100 نفر از نیروهای قراردادی بیمارستان شهید رجایی از محل درآمدهای بیمارستان شهید رجایی تأمین می‌شود.

به گزارش فارس در همایش هفته سلامت در گچساران از 70 فعال عرصه سلامت و بهداشت در گچساران و باشت تجلیل شد.

در این همایش همچنین از سید عیسی دستیار متولد سال 1261 به عنوان مسن‌ترین فرد گچسارانی با اهدای لوح و هدیه‌ای تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول