اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه رمضان صورت می‌گیرد

100 نوبت ختم قرآن برای سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت در شاهین‌دژ

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: در ماه مبارک رمضان 100 نوبت ختم قرآن برگزار می‌شود که این ختم قرآن‌ها برای سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت و رساندن خود به مصونیت و تهذیب نفس صورت می‌گیرد.

100 نوبت ختم قرآن برای سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت در شاهین‌دژ

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در ارتباط با فضیلت و شرافت ماه مبارک رمضان همین بس که بدانیم، در بین ماه‌های قمری تنها ماهی است، که خدای تبارک و تعالی نام آن را در کتاب شریف خود ذکر کرده، و آن را ظرف زمانی نزول قرآن، که جزو بهترین هدایای الهی به جامعه بشریت است، معرفی فرموده است.

وی ادامه داد: از اهمیت‌های ماه مبارک رمضان نزول قرآن و بزرگ‌ترین معجزه رسول اکرم (ص) بوده، قرآنی که حامل برنامه هدایت و سعادت انسان است، و در این ماه پربرکت از آسمان نازل شده است.

باقری تصریح کرد: در رمضان شبی وجود دارد، که از لحاظ ثواب با هزار ماه برابری می‌کند، و پرهیزکاری و توجه به معنویت با اجتناب از خوردن و آشامیدن یکی دیگر از ویژگی‌های این ماه مبارک است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان توفیق روزه‌‏داری را به بندگان خود عطا کرده، پس هر کس این ماه را درک کند، باید روزه بگیرد.

باقری با بیان اینکه انسان افزون بر جنبه مادی و جسمی، دارای بعد معنوی و روحی نیز هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود برنامه‏‌های ویژه‌ای را نیاز دارند، اعلام کرد: یکی از برنامه‌‏ها برای تقویت و رشد بعد معنوی، تقوا و پرهیزکاری است.

امام جمعه شاهین‌دژ افزود: اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد، و به کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند، و موانع رشد را یکی پس از دیگری بردارد، و یکی از اعمالی که در این راستا مؤثر و مفید بوده روزه‏‌داری است.

باقری اعلام کرد: در شهر شاهین‌دژ در ماه مبارک رمضان هر روز یک جزو قرآن در مساجد قرائت می‌شود، که در 30 روز ختم قرآن صورت می‌گیرد و هر روز بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در همه مساجد تفسیر و قرائت قرآن داریم.

وی تصریح کرد: در نظر داریم امسال در ماه مبارک رمضان 35 مسجد شاهین‌دژ و 65 مسجد در روستاهای این شهرستان فعال ‌شوند که جمعا 100 مسجد در ماه مبارک رمضان در شهرستان شاهین‌دژ پذیرای مومنان خواهد بود.

امام جمعه شاهین‌دژ افزود: نظر و تصمیم در این است که 100 نوبت ختم قرآن در ماه مبارک رمضان انجام شود، که این ختم قرآن برای سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت و رساندن خود به مصونیت و تهذیب نفس صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال در شهرستان شاهین‌دژ همایش انس با قرآن برپا می‌شود، اعلام کرد: این همایش به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور مداحان و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول