اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

واپسین روزهای فعالیت دولت دهم نباید وقفه‌ای در روند تصمیم‌گیری‌ها و کارها ایجاد کند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به روزهای پایانی مسئولیت دولت دهم گفت: در واپسین روزهای فعالیت دولت دهم، نباید وقفه‌ای در روند تصمیم‌گیری‌ها و انسجام مسئولیت‌ها ایجاد شود.

واپسین روزهای فعالیت دولت دهم نباید وقفه‌ای در روند تصمیم‌گیری‌ها و کارها ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در نشست فرمانداران و بخشداران استان، با اشاره به همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: این تقارن، با ایمان، دانش، آگاهی و اعتماد به نفس دست اندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات همراه بود و تنظیم هدفمند و تقسیم دقیق امور، شرایط لازم را برای تحقق حماسه سیاسی رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: تدابیر و راهنمایی‌های استاندار آذربایجان‌شرقی و مجاهدت دست اندرکاران استانی برگزاری انتخابات، اعم از فرمانداران، بخشداران، شورای تامین و ستادهای اجرایی، در تحقق این امر، کارگشا بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد انتخابات استان، گفت: فرآیند برگزاری انتخابات، از ماه‌ها پیش، با صدور احکام مربوط به کمیته‌های هشتگانه توسط استاندار، کلید خورده و در مراحل بعدی با استقرار کارشناسان کمیته اجرایی، کمیته آموزشی، تعیین محل استقرار کارکنان، استقرار هیئت نظارت و پیگیری ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، تداوم یافت.

نصرتی ارائه برنامه آموزشی به فرمانداران، معاونان فرمانداران، بخشداران و کارشناسان انتخاباتی را از رئوس آموزشی انتخابات خواند و افزود: در این راستا 25 هزار و 269 تن از عوامل اجرایی، نظارت، متصدیان، کارشناسان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، به مدت چهار ماه، پس از طی آموزش‌های لازم، در امور مختلف انتخابات به نقش آفرینی پرداختند.

وی همچنین با اشاره به روزهای پایانی مسئولیت دولت دهم تاکید کرد: واپسین روزهای فعالیت دولت دهم، نباید وقفه‌ای در روند تصمیم‌گیری‌ها و انسجام مسئولیت‌ها ایجاد کند که لازمه این امر نیز، نظارت مستمر در پیگیری امور است.

نصرتی خاطرنشان کرد: دولت تا آخرین روز مسئولیت، خود را متعهد به خدمتگزاری می داند و هیچ امری نمی‌تواند در این وظیفه خطیر، خلل ایجاد کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طبق پیمایش استانی، بیشترین نگرانی مردم استان، در حوزه مسائل اجتماعی مربوط به تهدیدات مواد مخدر است، افزود: امروز، مواد مخدر در کنار بحران‌هایی از قبیل انفجار جمعیت، تخریب محیط زیست و تهدید سلاح‌های جمعی، به عنوان بحران هزاره چهارم، مطرح بوده و زندگی مردم بیش از 170 کشور جهان را تحت تاثیر شوم خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این پدیده، نگرانی بیش از 92 درصد زندگی مردم جهان را متوجه خود ساخته و طبق پیمایش استانی نیز، اولویت مسائل اجتماعی استان در دو سال اخیر، مربوط به خرید، فروش و مصرف مواد مخدر است و سایر آسیب‌های اجتماعی نیز در اولویت بعدی قرار گرفته است.

نصرتی خاطرنشان کرد: با توجه به این اولویت، باید توجه مسئولان به این امر بیشتر باشد؛ چرا که سایر آسیب‌های حوزه زندگی فردی و رفتارهای اجتماعی، ریشه در این تهدید خانمان‌سوز دارد.

وی با تاکید بر حوزه پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر یادآورشد: مقابله با عرضه مواد مخدر، تنها با تنظیم ساز و کار و توجه جدی به حوزه پیشگیری و درمان افراد پرخطر میسر خواهد بود.

نصرتی افزود: در این راستا، توجه به ظرفیت های فرهنگی با محوریت آگاه‌سازی و اطلاع رسانی خانواده‌ها، تاثیرات عرضه مواد مخدر را کاهش خواهد داد.

در این نشست همچنین رضوانی (فرماندار مرند)، چمنی (فرماندار تبریز)، صدیقی (فرماندار اهر)، برقی (فرماندار بناب)، مرادی (فرماندار هریس)، فروغی (فرماندار ورزقان) و عقلمند (فرماندار شبستر) با ارایه گزارشی از برگزاری انتخابات در حوزه‌های انتخابیه خود، نقطه‌نظرات خود را در خصوص مسایل مختلف استانی و شهرستانی بیان کردند.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول