اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دماوند خبر داد

اعزام 90 روحانی در ماه رمضان به مساجد دماوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند از اعزام 90 روحانی در ماه رمضان به مساجد این شهرستان خبر داد و گفت: تعدادی از مساجد این شهرستان امام جماعت ندارند.

اعزام 90 روحانی در ماه رمضان به مساجد دماوند

حجت‏الاسلام محسن کرمانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به فرا رسیدن دهه تکریم مساجد و تشریح فعالیت‏هایی که به منظور آماده‏سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان در دست اقدام است، اظهار کرد: در حال حاضر تمام مساجد شهرستان دماوند در دست غبارروبی است.

وی تصریح کرد: مردم اگر بازدیدی از این اماکن مقدس داشته باشند، مشاهده می‏کنند که هیئت امنا و نمازگزاران مساجد در حال خانه تکانی این مکان‏های مقدس الهی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند اضافه کرد: این خانه تکانی از چند روز پیش آغاز شده و تا روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ اما مراسمی نمادین در اوایل هفته آینده در یکی از مساجد مطرح دماوند با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان برگزار خواهد شد تا مسئولان هم قدم کوچکی برای خدمت به مسجد برداشته باشند.

کرمانی در ادامه با بیان اینکه ستاد دهه تکریم مساجد در شهرستان دماوند تشکیل شده است، افزود: ستاد مورد نظر با همکاری فرماندار، شهرداری‏ها و نهادهای فرهنگی شهرستان دماوند تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: برنامه‏های پیش‏بینی شده برای دهه تکریم مساجد با همکاری این نهادها در زیر مجموعه زیرپوشش تبلیغات اسلامی که شمال شرق استان تهران را در بر می‏گیرد، در حال برگزاری است.

کرمانی به برگزاری کرسی‏های تلاوت در تعدادی از مساجد منتخب در این دهه و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار اصلی دهه تکریم مساجد در سال‎جاری یعنی «جامعه خانه خدا، خانه امید خانواده ماست»، سعی بر این است تا آیاتی که برای کرسی تلاوت انتخاب می‌شود، در ارتباط با موضوع خانواده باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: در این دهه، ائمه جماعات مساجد هر شب برنامه سخنرانی دارند و موضوع سخنرانی‏ها بر اساس عناوینی بوده که برای هر روز از دهه اعلام شده است.

وی همچنین با تأکید بر این‏که تعدادی از مساجد امام جماعت ندارند، افزود: برای ماه مبارک رمضان 90 روحانی مبلغ و تعدادی از خواهران مبلغ به این مساجد اعزام خواهند شد تا به امر تبلیغ دین مشغول شوند.

کرمانی در خصوص برنامه‏های اوقات فراغت در مساجد شهرستان دماوند در فصل تابستان نیز اظهار کرد: در بحث اوقات فراغت خط‎مشی اصلی ما، حمایت مادی و معنوی از برنامه‏های پایگاه‏هایی است که در این زمینه فعال هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: از جمله این پایگاه‏ها، می‏توان به بسیج و کانون‏های فرهنگی هنری مساجد که توسط ائمه جماعات مستقر در مساجد اداره می‏شوند، اشاره کرد.

انتهای پیام/2568/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول