اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آغاجاری خواستار شد

توجه مضاعف به مفاهیم قرآنی در ماه رمضان

امام جمعه آغاجاری خواستار توجه مضاعف به مفاهیم قرآنی در ماه مبارک رمضان و ماه نزول کتاب آسمانی خدا شد.

توجه مضاعف به مفاهیم قرآنی در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از آغاجاری، حجت‌الاسلام منصور نصاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: تقوی عامل اصلی بازدارنده انسان از معصیت و گناه است.

وی افزود: میوه و ثمره نماز تقوی است و جوانان باید بکوشند از فرصت‌های خود استفاده کرده و از این میوه دنیوی و اخروی تا می‌توانند بهره برند.

*آماده سازی برای حضور در میهمانی خدا

امام جمعه آغاجاری خاطرنشان کرد: ماه رمضان در پیش است و باید هر چه سریع‌تر خود را برای حضور در ماه میهمانی خدا مهیا و آماده کنیم.

وی تصریح کرد: حضور یافتن در ماه رمضان مقدماتی دارد که امید است همه ما با بهره مندی هر چه بیشتر از برکات ماه شعبان، آمادگی به استقبال رفتن ماه مبارک رمضان را پیدا کرده باشیم.

نصاری همچنین عنوان کرد: سه شنبه هفته جاری روز یوم‌الشک است و شهروندان با روزه گرفتن می‌توانند مقدمات استقبال از ماه رمضان را فراهم کنند تا اجری چند برابر نصیبشان شود.

وی ادامه داد: برای حاضر شدن در میهمانی خدا و سفره عظیم و پربرکتی که برای بندگانش ترتیب داده باید از لحاظ روحی و معنوی خود را آماده کنیم و آراسته و مهیا باشیم.

*قرآن مظلوم واقع شده است

امام جمعه شهرستان آغاجاری افزود: بسیار حیف است که قرآن در ماه قرآن مظلوم واقع شود زیرا این کتاب آسمانی در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان نازل شده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن حتی در شب‌های قدر نیز مظلوم واقع می‌شود، گفت: در شب‌های قدر بیشتر به قرائت دعاهای جوشن کبیر پرداخته می‌شود و این در حالی‌ست که بسیاری هنوز مفاهیم و معانی آیات قرآنی را نمی‌دانند.

نصاری خطاب به شهروندان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان به‌ویژه در شب‌های قدر بیشتر به قرائت و آشنایی با مفاهیم و معانی قرآن بپردازید. باید وظیفه خود را نسبت به قرآن انجام دهیم و دین‌مان را ادا کنیم.

*تعامل با مسئولان برای رفع مشکلات آغاجاری

وی در پایان با تقدیر و تشکر از حضور مسئولان استانی به‌ویژه آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برای حضور در مراسم معارفه امروز وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری، اتحاد و تعامل مضاعف با مسئولان بتوان در راستای رفع مشکلات، دغدغه‌ها و محرومیت‌های شهرستان گام‌های متعالی‌تری برداشت.

انتهای پیام/ 72001/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول