اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان خبر داد

اهدای نشان درجه یک هنری به شاعر بادهای 120 روزه سیستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: عباس باقری هنرمند پیشکسوت استان، نشان درجه یک هنری را از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

اهدای نشان درجه یک هنری به شاعر بادهای 120 روزه سیستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عباس دانشی اظهار داشت: در آیین تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر که با حضور رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد، عباس باقری هنرمند پیشکسوت برای نخستین بار در تاریخ استان سیستان و بلوچستان، نشان درجه یک هنری را از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

وی افزود: این هنرمند پیشکسوت از سال 1343 در زمینه شعر و ادب فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون پس از گذشت 51 سال، 54 جلد کتاب در زمینه‌های شعر، ادبیات، نقد و بررسی شعر حماسه‌ای کشور نویسندگی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تجلیل در استان آذربایجان شرقی به خاطر شاعر پیشکسوت دفاع مقدس، تجلیل در تالار وحدت به عنوان 28 شاعر تاثیرگذار، شعر خوانی در کشورهای سوریه، لبنان، پاکستان، هندوستان و تاجیکستان، کسب چهار دوره تندیس کتاب سال و غیره از جمله افتخارات این هنرمند پیشکسوت استان است.

دانشی ادامه داد: این شاعر توانمند در سال‌های 64، 65 و 68 عنوان شاعر برتر شعر دفاع مقدس را در کارنامه افتخارات خود دارد و نیز باقری در سال 85 به عنوان برترین شاعر ملی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی گفت: "خاکه نغمه" برنده ششمین دوره قلم زرین کشور و مجموعه "سفر سوختن" از جمله آثار برجسته این هنرمند است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عباس باقری شاعر "بادهای 120 روزه سیستان" متولد سال 1334 در زابل است، او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فارسی بوده که هم اکنون در سمت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/75002/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول