اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

ماه رمضان فرصتی برای دستیابی به تقوای الهی است

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: رمضان ماه پرخیر و برکتی است که ثمره روزه‌داری و تعبد در آن، دستیابی به تقوای الهی است.

ماه رمضان فرصتی برای دستیابی به تقوای الهی است

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: کمتر از یک هفته به آغاز ماه رمضان مانده است که باید از این فرصت برای خودسازی و آمادگی خود برای ورود به ماه بندگی و عبادت استفاده کرد.

وی با اشاره به قرارگیری در روزهای پایانی ماه شعبان، تاکید کرد: مومنان باید از روزهای باقیمانده برای غبارروبی دل‌های آلوده به گناهان خود تلاش کنند، تا با قلبی پاک به میهمانی خداوند متعال وارد شوند.

قهرمانی به جایگاه والای ماه رمضان در نزد خداوند، اشاره کرد و گفت: همه زمان‌ها و مکان‌ها متعلق به خداوند متعال است، اما بعضی ایام سال به سبب برخورداری از برخی ویژگی‌ها، برجستگی خاصی نسبت به دیگر ایام دارند، که در این میان ماه رمضان به عنوان ماه نزول قرآن و ماهی که شب‌های پرفیض قدر در آن واقع شده است، امتیاز ویژه‌ای نسبت به سایر ماه‌های سال دارد.

وی تصریح کرد: در این ماه که درهای لطف و رحمت الهی به روی بندگان گشوده می‌شود، خود به خود درهای شرارت و بدی را می‌بندد و به این ترتیب دل‌های بندگان به خداوند نزدیک‌تر می‌شود.

قهرمانی خاطرنشان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای اصلاح رابطه خدشه‌دار شده عاصیان با خداوند متعال است، که این امر با تلاوت قرآن، زمزمه ادعیه و مناجات سحرگاهی و روزه‌داری واقعی قابل تحقق است.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی بر لزوم بهره‌گیری از لحظات ناب این ماه، تاکید کرد و افزود: مومنان شایسته خداوند از تک تک لحظات این ماه برای جلای دل و صفای درون خود استفاده می‌کنند، تا نشاط از دست رفته را به دل‌های پژمرده آلوده به گناه خود بازگردانند.

وی محصول و ثمره ماه رمضان را برخورداری از تقوای الهی، عنوان کرد و ادامه داد: میوه و ثمره رمضان، تقوایی است که او را به خدا نزدیک‌تر کرده، و رابطه او را با خداوند اصلاح کند، که این تقوای به دست آمده در اعضا و جوارح فرد رسوخ می‌کند، و او را از ارتکاب گناهان بعدی بازمی‌دارد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه مصون‌سازی افکار و کردار از آلوده شدن به گناهان است و این مسئله‌ای است که همه بندگان شایسته خداوند برای دستیابی به چنین مرحله‌ای از بندگی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/61009/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول