اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان:

ماه رمضان زمینه خودسازی مسلمانان است/ بجای آوردن واجبات رمضان الزامی است

امام جمعه دهگلان ماه رمضان را ماه میزبانی خدا دانست و گفت: مسلمانان باید در ماه مبارک رمضان برای خودسازی و پاک کردن روح خود از آلودگی‌ها واجبات این ماه را بجای آورند.

ماه رمضان زمینه خودسازی مسلمانان است/ بجای آوردن واجبات رمضان الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا جمال جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر دهگلان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت خداوند متعال بوده و هر کس بخواهد از این سفره پرنعمت استفاده کند، باید در راستای ایجاد پاکی و زیبایی در روح خود اقدام کند.

وی اضافه کرد: رعایت موازین و حفظ حرمت این ماه را بر عموم افراد جامعه وظیفه شرعی والهی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان در حقیقت ماه رحمت، مغفرت، تزکیه نفس و ماه میهمانی خدا است و روزه خواری در این ماه از نظر شرعی گناه و حرام است.

جعفری گفت: ماه رمضان از بهترین ماه‌های سال است و خداوند امتیازات فراوانی برای آن عنایت کرده است.

این مسئول افزود: امتیازاتی که در هیچ یک از ماه‌های دیگر وجود ندارد و ممکن نیست انسان در غیر آن ماه به آن فضایل و پاداش‌ها دست یابد.

امام جمعه دهگلان گفت: اگر انسان اندک توجهی به اعمال و رفتار گذشته خود کند و آن چه انجام داده، با دید انتقادی به آن بنگرد، به آسانی می‌تواند تغییری در فکر و عمل خویش ایجاد و سابقه خود را جبران کند.

وی تصریح کرد: اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برساند، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بردارد و خود را سرگرم لذت‏ها نکند که یکی از اعمالی که در این راستا مؤثر و مفید است، روزه‏داری است.

جعفری ادامه داد: در مقابل انسان‌هایی که خواندن قرآن را بدون عمل کردن به آیات و احکام پیش می‌گیرند و یا آن که از روزه‏ بودن تنها رنج گرسنگی و تشنگی را می‌کشند و بوسیله گناه، تأثیر روزه را از بین بردن در آینده مورد نکوهش قرار می‌گیرند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: تلاش کنیم در ماه مبارک رمضان قرآن، تفسیر قرآن، معنا و مفهوم آن را بیش از پیش درک کرده، رنگ و بوی الهی پیدا کنیم، بتوانیم مهمان واقعی خداوند متعال شویم.

انتهای پیام/79013/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول