اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار جنوب:

مسئولان در ماه رمضان نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند

امام جمعه رودبار جنوب از مسئولان خواست تا در ماه مبارک رمضان نظارت و کنترل شدیدتری نسبت به بازار داشته باشند تا مردم در تهیه ارزاق خود با مشکلاتی چون گران‌فروشی روبرو نشوند.

مسئولان در ماه رمضان نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی در خطبه‌های عبادی سیاسی این شهرستان با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت‌: ‌ماه مبارک رمضان ماه مغفرت ‌و برکت، ماهی که بهترین روزها، ساعت‌ها و لحظات‌ها است و خداوند سبحان در قرآن کریم فرموده است که ای مومنین روزه بر شما نوشته شده است؛ همانطور که بر امت‌های قبل از شما روزه نوشته شده بود. 

وی با بیان اینکه انسان در این ماه می‌تواند با قرائت قرآن و خواندن ادعیه‌ها خودش را به خداوند کریم و بخشنده نزدیک کند، افزود: امام حسن عسکری (ع) می‌فرماید «علت اینکه روزه واجب شده، این است تا توانگران درد مردم گرسنه را بکشند » و آن موقع است که خودش به این نتیجه می‌رسد که به فقرا و مستمندان کمک کند. 

گروهی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند «روزه بگیرید تا سالم بمانید» که این سلامتی هم سلامت جسم و هم روح را شامل می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: از هر چیزی که به طور مداوم کار کشیده شود زودتر از بین می‌رود و در ماه مبارک رمضان باید به معده خود استراحت بدهیم، چرا که منشأ تمام دردها از خوردن و پر کردن معده است و درمان آن با کم خوردن است. 

گروهی ابراز داشت: اگر بدن انسان سالم و شاداب باشد آن موقع است که او می‌تواند به خوبی از بندگی و عبادت خداوند کریم بهره و سود بگیرد و فایده روزه در همین است که سلامت را به جسم و روح بر می‌گرداند. 

وی افزود: یکی از مسائلی که دشمنان ما به عنوان یک اهرم فشار علیه کشورمان استفاده می‌کنند، تحریم‌ها است و دولت آمریکا 6 ماه قبل دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران تصویب کرد که آغاز آن در تاریخ 10 تیر سال جاری اعلام شده بو‌د. 

گروهی عنوان کرد: دشمنان ما با تحلیل‌هایی که داشتند، فکر می‌کردند با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید می‌توانند با ایشان کنار بیایند، اما دشمنان ما بدانند که فرقی میان این رئیس جمهور و رئیس جمهور قبلی نیست‌ و حرف تمام آن‌ها منافع جمهوری اسلامی ایران است. 

خطیب جمعه رودبار جنوب گفت: تمام فشارها و تنگ کردن حلقه تحریم‌ها توسط دشمنان به دلیل متوقف کردن مسئله هسته‌ای است و این طبیعی است که تحریم‌ها برای ما مشکلاتی را به وجود آورده است، اما به واسطه همین تحریم‌ها بوده است که ما توانسته‌ایم مشکلات اقتصادی را رفع کنیم و پیشرفت‌های گوناگونی داشته باشیم.   

گروهی با اشاره به وضعیت کشور مصر اذعان داشت: با وجود اینکه نظامیان حکومت را در دست گرفته‌اند، اما چیزی که مهم است این است که پشت صحنه ‌و گرداننده این حرکت دولت‌های غربی و به ویژه آمریکا است و آن‌ها به دنبال آن نیستند که چه کسی رئیس جمهور شود؛ بلکه فقط به دنبال منافع خود هستند و مردم مصر باید به شکلی برنامه‌ریزی داشته باشند که خود را از زیرسلطه غربی‌ها و آمریکا نجات دهند. 

وی تصریح کرد: آمریکا برنامه‌اش این است که در امور داخلی کشور‌ها مداخله کند‌ و اجازه نمی‌دهد که مردم خودشان در سرنوشت خود شریک باشند.                             

امام جمعه رودبار جنوب با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان از مسئولان خواست تا نظارت و کنترل شدیدتری نسبت به بازار داشته باشند تا مردم در تهیه ارزاق خود با مشکلاتی چون گران‌فروشی روبرو نشوند. 

انتهای پیام/2655/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول