اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندهی انتظامی مشهد خبر داد

دستگیری 110 سارق و زورگیر در 24 ساعت / برخورد پلیس با روزه‌خواران در اماکن عمومی

فرماندهی انتظامی مشهد گفت: در 24 ساعت گذشته 110 نفر سارق و زورگیر در مشهد دستگیر شدند.

دستگیری 110 سارق و زورگیر در 24 ساعت / برخورد پلیس با روزه‌خواران در اماکن عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احد کریمی ظهر امروز در نشستی خبری در محل کلانتری خواجه ربیع مشهد اظهار داشت: زائران و افرادی که عذر شرعی برای روزه گرفتن دارند از روزه‌خواری در اماکن عمومی پرهیز کنند چون پلیس با روزه‎خواری در این اماکن برخورد می‏‎کند.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمانان است و این کار در ماه مبارک رمضان باید با ظرافت بیشتر و به نحو احسن انجام شود.

کریمی خاطرنشان کرد: شش تیم به منظور هشدار به روزه‌خواران در سطح شهر مشهد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با همکاری مردم مشهد و زائران امام رضا(ع) در ماه مبارک رمضان سال گذشته روزه‌خواری در ملاء عام به حداقل رسید و امیدواریم در ماه مبارک رمضان امسال نیز شاهد این اقدام نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه جرایم معمولا در ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد، تصریح کرد: برای حفظ شئونات اسلامی همچون حجاب نیز یگان‎های وی‍ژه‎ای در سطح شهر به‎ ویژه منطقه ثامن فعالیت می‎کنند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اجرای 115 طرح انتظامی در مشهد در سه ماهه نخست امسال بیان کرد: در طرح 24 ساعته سرکلانتری شرق برای شناسایی زورگیران و سارقان از ساعت پنج بامداد صبح دیروز تا صبح امروز 110 مجرم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: 35 توزیع‌کننده مواد مخدر و 10 زورگیر در این طرح دستگیر شدند و همچنین 19 دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز ضبط شده است.

وی افزود: 62 موتور سیکلت فاقد پلاک که عمده جرایم زورگیری و کیف‌قاپی توسط راکبان آنها انجام می‌شود و یک کیلو و 200 گرم از انواع مواد مخدر در این طرح ضبط شده است.

کریمی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 105 سارق زورگیر دستگیر شده‎اند، خاطرنشان کرد: جرایم خشن و زورگیری در این مدت 9 درصد کاهش داشته است.

فرماندهی انتظامی مشهد ادامه داد: نسبت به سال گذشته سرقت 13 درصد کاهش پیدا کرده است و همچنین در سه ماه اول سال 664 دستگاه موتور سیکت و 2 هزار و 128 خودرو را کشف نموده‌ایم که در بحث موتور سیکلت 18 درصد و خودرو سه درصد شاهد کاهش سرقت بوده‌ایم.

وی همچنین از افزایش 9 درصدی عملیات‌های نیروی انتظامی مشهد در سه ماهه گذشته خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال همچنین شاهد کاهش 55 درصدی قتل نسبت به سال قبل بوده‌ایم که طرح مظنون‌گیری یکی از طرح‌های بوده که در کاهش جرایم تاثیر داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد سرقت‌ها توسط معتادان است، افزود: تقریبا تمامی سرقت‌های مسلحانه از سال 82 تاکنون منجر به کشف و دستگیری سارقان شده است و تنها پرونده یک سرقت مسلحانه در این 10 سال هنوز به دستگیری سارق منجر نشده است.

کریمی گفت: 91 درصد کل مجرمان دستگیر شده سال گذشته مرد و 9 درصد دیگر زن بودند که 40 درصد آنها متاهل و 60 درصد دیگر مجرد هستند.

فرمانده انتظامی مشهد همچنین در ارتباط با تیراندازی روز گذشته در مشهد گفت: ماموران نیروی انتظامی برای دستگیری سارق زورگیری که با استفاده از تبر و قمه از یک باب مغازه سرقت کرده بود و قبلا نیز دارای جرایمی بوده با نشان دادن حکم قضایی به وی مراجعه کرده بودند که با وجود هشدار‎های متعدد، این سارق با سلاح سرد به سمت ماموران حمله کرد.

وی افزود: ماموران نیز به منظور دفاع از خودشان و با استفاده از قانون به کارگیری سلاح به سمت وی شلیک کردند که این مجرم هم‌اکنون در بیمارستان ثامن الائمه ناجا بستری است.

انتهای پیام70022/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول