اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

برخورد جدی پلیس با روزه‌خواران در ماه مبارک رمضان/ دستگیری اعضای 36 باند سرقت به عنف

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در ماه مبارک رمضان با هنجارشکنان و روزه‌خوارانی که حرمت‌شکنی کنند، برخورد محکم و مقتدرانه صورت می‌گیرد.

برخورد جدی پلیس با روزه‌خواران در ماه مبارک رمضان/ دستگیری اعضای 36 باند سرقت به عنف

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات نیروی انتظامی در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: فرمانده انتظامی استان اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان با هنجار‌شکنان و افرادی که با روزه‌خواری و رفتار قبیحانه خود به حرمت‌شکنی در این ماه بپردازند، مقتدرانه و محکم برخورد می‌کند.

وی با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی خواستار توجه بیشتر رانندگان به مقررات راهنمایی رانندگی به ویژه در جاده‌های برون‌شهری شد و افزود: کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای باید در دستور کار نخست رانندگان قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین بر توجه بیشتر شهروندان و مسافران نوروزی به عوامل پیشگیرانه در راستای جلوگیری از سرقت منازل و سرقت اتومبیل در این فصل تاکید کرد و گفت: رعایت تمام مراحل امنیتی و نکات ایمنی باید مورد توجه مردم و مسافران قرار گیرد.

*‌ پلیس پارک در مرکزیت شهرستان‌ها مستقر می‌شود

آقاخانی همچنین از فعال کردن پلیس پارک در مرکزیت شهرستان‌ها به ویژه کلان‌شهر اصفهان را در فصل تابستان خبر داد و اضافه کرد: پلیس موظف است نسبت به امورات مربوط به مسائل امنیتی و انتظامی در پارک‌ها و مراکز تفریحی اقدام کند.

وی با اشاره به هنجار‌شکنان ماه مبارک رمضان تاکید کرد: پلیس براساس قانون با هرگونه روزه‌خواری در ملا‌ء عام برخورد جدی و مقتدرانه می‌کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اولویت دیگر پلیس در برخورد با افرادی که عفت عمومی جامعه را جریحه‌دار می‌کنند، ادامه داد: به هیچ وجه در موضوع عفاف و حجاب کوتاهی نمی‌کنیم.

وی با بیان این‌که عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی از چشم پلیس دور نمی‌ماند، گفت: برخی کسبه پیاده‌رو را ملک شخصی خود کرده و اقدام به پارک خودروهای خود در این محوطه‌‌ها می‌کنند که برخورد با این افراد مورد توجه جدی پلیس قرار گرفته است.

آقاخانی همچنین از برخورد پلیس با تورهای مختلط و غیرمجاز خبر داد و افزود: تورهای مختلط و اردوهایی که با عنوان کوه‌پیمایی و طبیعت‌گردی برگزار می‌شود، باید از مراجع ذی‌ربط مجوز قانونی داشته باشند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به گزارشی از وضعیت استان در خردادماه اشاره و اظهار کرد: 130 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در این ماه صورت گرفته است که از این مجموع، 84 هزار تماس منجر به عملیات شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص زمان حضور پلیس 110 در محل حادثه گفت: 9 درصد حضور پلیس کمتر از 10 دقیقه، یک درصد بین 10 تا 15 دقیقه و 9 درصد بالای 15 دقیقه برآورد شده است.

*شناسایی و دستگیری 36 باند سرقت به عنف در خیابان در خردادماه

وی با بیان اینکه پلیس اصفهان طی ماه گذشته در برخورد با جرائم به ویژه از نوع سرقت روزهای خوبی را پشت سر گذاشت، اظهار کرد: شناسایی و برخورد با 36 باند سارقان به عنف خیابانی در خردادماه امسال انجام شده است.

آقاخانی افزود: طی عملیات‌های متمرکز در ماه گذشته، بالغ بر 165 فقره سرقت شبکه‌های برق هوایی شناسایی و باندهای مربوطه دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی شناسایی سارقان به منازل را از دیگر اقدامات انجام گرفته دانست و تصریح کرد: در مدت یک ماه بیش از 60 مورد سرقت منازل کشف و سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

*‌ 73سرقت خودرو طی خردادماه امسال در شهر اصفهان رخ داد

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین یکی از دغدغه‌های مهم مردم را در زمینه سرقت خودرو و وسایل داخلی آن دانست و اضافه کرد: در راستای توجه به این دغدغه بیش از 73 مورد سرقت خودرو طی خردادماه امسال شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس اصفهان بزرگ‌ترین عملیات را در مبارزه با سارقان و کشف سرقت در خردادماه امسال داشته است، تاکید کرد: در زمینه ارتقای امنیت اجتماعی طرح برخورد با توزیع‌کنندگان، کشف و شناسایی مکان‌های نگهداری مواد مخدر مورد توجه قرار گرفت و بالغ بر 132 محله استان اصفهان از این مواد ویرانگر و معتادان پاک‌سازی شد.

*افزایش 61 درصدی دستگیر‌شدگان مواد مخدر

آقاخانی میزان کشفیات مواد مخدر استان اصفهان در خردادماه امسال را حدود دو تن اعلام کرد و از افزایش 30 درصدی کشفیات مواد مخدر در بازه زمانی یک‌ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به متلاشی شدن 27 باند مواد مخدر، آمار دستگیرشدگان در این راستا را با افزایش 61 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به موضوع نظارت بر اماکن و صنوف پرداخت و افزود: 860 مورد بازدید‌ در خرداد ماه امسال انجام شده است.

وی تعداد تماس‌های برقرار شده با سامانه مردمی 197 را هفت هزار و 594 مورد اعلام کرد و گفت: از مجموع این تماس‌ها 814 مورد پاسخگویی و مشاوره، 232 مورد انتقاد، 150 مورد تقدیر و تشکر و 297 مورد پیشنهاد بوده است.

*اولویت نخست پلیس همچنان برخورد با ماهواره است

وی در ادامه با بیان اینکه برخورد با ماهواره به عنوان یک آسیب اجتماعی همچنان اولویت نخست پلیس اصفهان است، از افزایش 18 درصدی برخورد با تجهیزات ماهواره‌ای در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین به کشف 9 هزار و 741 لیتر سوخت قاچاق در این ماه اشاره و افزایش آن را نسبت به مدت مشابه شش درصد عنوان کرد.

وی با اشاره به آمار برخورد با جرائم راهنمایی و رانندگی افزود: خردادماه امسال برخورد با خودرو‌های تولیدکننده آلودگی صوتی با افزایش 500 درصدی، خودروهای دارای شیشه دودی با افزایش 84 درصدی و موتورسواران فاقد کلاه ایمنی نیز با افزایش 49 درصدی همراه بوده است.

آقاخانی همچنین از افزایش 9 درصدی برخورد با جرائمی همچون عبور از چراغ قرمز، عدم استفاده از کمربند ایمنی، سبقت غیرمجاز، حرکت در جهت خلاف و انجام حرکات نمایشی و مارپیچی خبر داد و گفت: پلیس با هنجارشکنان برخورد قانونی کرده و اجازه هرج و مرج نمی‌دهد.

انتهای پیام/63012/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول