اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد کاشان خبر داد

اجرای طرح‌های حمایتی کمیته امداد کاشان به مناسبت ماه رمضان

مدیر کمیته امداد امام خمینی کاشان از اجرای هفت طرح حمایتی این کمیته برای مددجویان تحت پوشش آن ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.

اجرای طرح‌های حمایتی کمیته امداد کاشان به مناسبت ماه رمضان

حسن اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: طرح‌های اطعام نیازمندان، اکرام ایتام، مفتاح‌الجنة، محسنین، شفا، رحمت و کوثر در راستای ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری در ماه رمضان صورت می‌گیرد و به عنوان برنامه اصلی کمیته امداد محسوب می‌شود.

وی ماه پرخیر و برکت رمضان را بهترین فرصت در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی و همگانی شدن آن برای خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان دانست و افزود: کمیته امداد امام خمینی کاشان توزیع سبد کالا شامل روغن، برنج، مرغ و پنیر با ارزش ریالی 600 هزار ریال را بین 3000 خانوار تحت حمایت این کمیته در قالب طرح اطعام اجرا می‌کند.

به گفته وی، در طرح مفتاح‌الجنة نیز با هدف تمسک به سیره و رفتار علوی مولای متقیان امام علی(ع) و فراهم کردن فرصت لازم برای خیرین نیکوکار جهت کمک به نیازمندان و ایتام در ماه مبارک رمضان پیش‌بینی می‌شود از 20 خانوار تحت حمایت که دارای مشکلات خاص هستند با حضور مسئولان و خیرین شهرستان بازدید به‌عمل آید.

مدیر کمیته امداد امام خمینی کاشان اجرای این طرح در سال‌های گذشته و استقبال خوب مردم نیکوکار استان و خیرین برخوردار از آن را یادآور شد و گفت: تکریم فقرا و نیازمندان، ایجاد زمینه لازم برای همنشینی و مصاحبت با فقرا برای خیرین، مسئولان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با زندگی افراد تهی‌دست از اهداف اجرای طرح مفتاح‌الجنة است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ایجاد حس همدلی در بین اقشار مختلف جامعه و تحکیم روابط عاطفی با آنها، آشنایی با نظرات و پیشنهادات مسئولان، سنجش اثربخشی خدمات امداد، جلب کمک‌ها برای رفع و کاهش مشکلات فقرا به ویژه مددجویان تحت حمایت از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی در خصوص طرح اکرام نیز بیان داشت: خیرین محترم می‌توانند در طول ماه مبارک رمضان با شرکت در این طرح با پرداخت ماهیانه حداقل 300 هزار ریال کفالت ایتام تحت پوشش کمیته امداد کاشان را بر عهده بگیرند.

به گفته وی در سال گذشته 7 میلیارد ریال توسط حامیان کاشانی به ایتام تحت پوشش اهدا شد و هم اکنون نیز تعداد 2 هزار و 197 حامی، کفالت و سرپرستی 385 یتیم را بر عهده دارند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی کاشان اجرای طرح محسنین را در راستای کمک خیرین و نیکوکاران نسبت به رفع نیازهای مادی و معیشتی خانواده‌های غیر از ایتام نظیر خانواده‌های دارای افراد از کارافتاده، مطلقه، زندانیان نیازمند و ... خاطرنشان کرد و گفت: در این طرح خیرین و نیکوکاران می‌توانند با پرداخت مبالغی به صورت ماهیانه جهت رفع مشکلات این خانواده‌های نیازمند اقدام کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: نیکوکاران می‌توانند همراه با اهدای مبلغ تعهدی با شناسایی نیازهای کلی خانواده در ایام ویژه سال به خصوص ماه مبارک رمضان در زمینه‌های پوشاک، ارزاق، درمان، مسکن، اشتغال، جهیزیه،  فرهنگی و آموزشی که ارکان معیشت خانواده را تشکیل می‌دهد در حد وسع و توان کمیته امداد را یاری کنند.

وی هدف اجرای طرح «شفا» را نیز حامی‌یابی برای مددجویان دارای بیماری‌های صعب‌العلاج با هزینه‌های درمانی بسیار سنگین قلمداد و عنوان کرد: طرح رحمت هم یکی دیگر از طرح‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان، برای جذب حامی به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد است.

به گفته وی، طرح کوثر نیز با هدف تهیه جهیزیه از طریق کمک و مساعدت خیرین برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد اجرا می‌شود که در سال گذشته کمیته امداد کاشان با اجرای این طرح 223 مورد جهیزیه نوعروسان به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال را تهیه کرد و برای ماه رمضان امسال تحویل 50 مورد جهیزیه به مددجویان پیش‌بینی می‌شود.

کمیته امداد امام خمینی شهرستان کاشان در حال حاضر 6 هزار و 784 خانواده با جمعیتی بیش از 11 هزار و 961 نفر را زیر پوشش و حمایت برنامه‌هایش دارد. 

انتهای پیام/2406/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول