اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

دین‌شناسی بهترین عبادت در ماه رمضان است

امام جمعه همدان از دین شناسی و تفقد در دین با عنوان بهترین عبادت در ماه رمضان یاد کرد.

دین‌شناسی بهترین عبادت در ماه رمضان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه همدان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان فرصتی برای بازنگری انسان نسبت به اعمال خود است تا با توبه و بازگشت به سمت خدا برسد.

وی رمضان را ماه ضیافت الهی، کرامت انسانی، مغفرت و آمرزش گناهان دانست و افزود: بدبخت فردی است که در این ماه رحمت الهی آمرزیده نشود.

خطیب جمعه همدان با اشاره به چند روز باقی مانده به آغاز ماه رمضان گفت: همه باید خود را برای رسیدن این ماه آماده کنند تا از این ضیافت الهی بهترین استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه نفس کشیدن و خوابیدن در این ماه عبادت تلقی می‌شود، تصریح کرد: عبادت‌های این ماه با سایر ماه‌های دیگر فرق دارد و همه مجموعه برنامه‌های ماه رمضان در یک کلمه و آن هم عبادت و بندگی خدا خلاصه می‌شود.

محمدی با بیان این که هدف اصلی از آفرینش انسان عبودیت و بندگی انسان است، خاطرنشان کرد: اگر بندگی و عبادت خدا نباشد تمامی کارهای انسان در دنیا از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به این که خداوند به عبادت و بندگی انسان نیازی ندارد، یادآور شد: خداوند بندگی خود را برای ما واجب کرد تا اینکه بتوانیم در سایه بندگی، خود را از اسفل السافلین به اعلی علیین عالم‌ها بکشانیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هنوز مردم از دین چیزی نمی‌دانند، افزود: روحانیون باید در ماه رمضان با تشکیل کلاس‌های دینی و اعتقادی مردم را هرچه بیشتر آگاه کنند.

محمدی با اشاره به شرایط فعلی جهان و شبیخون فرهنگی دشمن علیه ایران اضافه کرد: در مقابل این هجمه مسئولیت روحانیت خیلی سنگین است.

وی با اشاره به اتفاق‌های اخیر مصر از آن با عنوان کودتای ننگین یاد کرد و گفت: غرب نیز از این ماجرا به دنبال منافع خود است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان از حضور یک‌هزار و 200 مبلغ و مبلغه در سراسر استان خبر داد و گفت: این تعداد مبلغ در ماه مبارک رمضان با حضور در سراسر استان به تبلیغ خواهند پرداخت.

حجت‌السلام احد آزادیخواه کار تبلیغ را امری تخصصی بیان کرد و افزود: تبلیغ کار هر فردی نیست و باید متخصصان در این عرصه وارد شوند.

وی فرا رسیدن ماه رمضان را فرصتی برای استغفار و دوری از گناهان دانست و اظهار داشت: یک مسلمانان باید به عنوان منادی اسلام و قرآن کج روی‌ها، کج سلیقگی‌ها و منکرات را به یکدیگر گوشزد کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان از مبلغان خواست در ماه رمضان به مسائلی چون عفاف و حجاب، پرداخت زکات و بحث اعتیاد در بین مردم بپردازند.

انتهای پیام/89017/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول