اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مدرس حوزه و دانشگاه:

ماه رمضان بسترساز ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه است

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: ماه مبارک رمضان بستر ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه را فراهم می‌کند.

ماه رمضان بسترساز ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در همایش مبلغین و ائمه جماعات مساجد استان مرکزی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه پر خیر و برکتی است که یکی از برکات ارزشمند این ماه ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه است.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان اعتقادات مردم قوی شده و شاهد افزایش امنیت اجتماعی در جامعه به واسطه کاهش اعمال ناشایست هستیم.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان داشت: رمضان ماه خودسازی، عبادت، انس با قرآن است که باید از لحظه لحظه این ماه ارزشمند بهره جست.

رفیعی با بیان اینکه مبلغان و ائمه جمعه و جماعت باید از ماه پر خیر و برکت برای جذب هرچه بیشتر مردم بهترین استفاده را ببرند، گفت: در این ماه شاهد حضور پررنگ مردم  و به ویژه جوانان در مساجد و اماکن مقدسه هستیم که فرصت خوبی برای بیان مباحث دینی وجذب نسل جوان به مساجد است.

وی ادامه داد: در این برهه حساس از تاریخ که دشمنان اعتقادت دینی نسل جوان را نشانه گرفته‌اند، وظایف سخت و سنگینی بر دوش روحانیون و علما گذاشته شده و لازم است این عزیزان به درستی به وظایف خود عمل کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه تشریح اخلاق پیامبران در قرآن و تفسیر موضوعی خطبه‌ها و نامه‌های حضرت علی(ع) را از اولویت‌های اصلی روحانیون در این ماه عنوان کرد و بیان داشت: روحانیون باید با سخنان علمی و ارزشمند مردم را جذب کرده و از این فرصت ارزشمند شب‌های قدر بهترین بهره را ببرند.

رفیعی افزود: روحانیون و ائمه جمعه باید بکوشند در هنگام سخنرانی مطالبی پرجاذبه و کاربردی را مطرح کنند تا از این طریق گرایش هرچه بیشتر مردم به مساجد را در دیگر ماه‌های سال فراهم نمایند.

انتهای ییام/87002/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول