اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

محو شدن قرص ماه / حال و هوای قزوین در آستانه ماه مبارک رمضان + تصاویر

ماه مبارک رمضان نزدیک است، مردم خود را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده می‌کنند تا به مهمانی ماه خدا رفته، حال و هوای این روزهای قزوین در آستانه این ماه مبارک بسیار دیدنی است.

محو شدن قرص ماه / حال و هوای قزوین در آستانه ماه مبارک رمضان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نسیم سحرگاه ماه مبارک رمضان هر لحظه به ما نزدیک‌تر شده، مردم شهر و دیار قزوین همانند سایر شهرها و ملل مسلمان خود را برای ضیافت این ماه عزیز آماده می‌کنند.

عده‌ای از مردم خانه‌های خود را آب و جارو کرده، عده‌ای دیگر به غبارروبی مساجد پرداخته تا مقدمات ورود به این ماه بیشتر در وجودشان متبلور شود.

ماه کم‌کم به محو شدن خود نزدیک می‌شود، می‌خواهد همانند مردم خود را برای ماه رمضان آماده کرده تا هلالش را در شب اول این ماه به رخ مسلمانان به نظاره آورد.

شهر قزوین از قدیم به شهری مذهبی در میان مردم ایران اسلامی شهرت داشته تا جایی که از این شهر با عنوان باب‌الجنه در کتب تاریخی یاد شده است.

یکی از رسومی که مردم شهر قزوین بر آن باور داشته افطاری دادن به روزه‌داران است، به طوری که همواره این سنت خوب خود را نسل به نسل به فرزندانشان اشاعه می‌دهند.

برای اینکه سفره افطاری مناسب همراه با غذاهای خوش‌طعم ایرانی در آن دیده شود، بعضا میزبانان این سفره ساعات بسیاری را برای تدارک مایحتاج سفره افطاری خرج کرده تا روزه‌داران لحظات پس از غروب آفتاب را با خوشی و کامیابی در کنار سایر میهمانان بر سر این سفره بگذارنند.

تدارک مایحتاج این سفره و صرف زمان بر تهیه آن‌ها ممکن است به دغدغه‌ مردم مبدل شده باشد.

چند سالی است مسئولان استان قزوین پس از تأسیس محل دائمی نمایشگاه‌های این استان در بلوار امام خمینی (ره) قزوین اکثر مایحتاج سفره افطار را در کنار هم و در قالب نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه طرح ضیافت به مردم عرضه می‌کنند.

به همراه جمعی از دوستان سری به این نمایشگاه زدیم تا از حال و هوای آن با خبر شده و پای صحبت تنی چند از مردم مهمان‌نواز ‌و مسئولان شهر قزوین نشسته تا از نزدیک با پیشنهادات و تأثیرگذاری نمایشگاه طرح ضیافت امسال از زبان آن‌ها آشنا شویم.

حسن کاظمی دانشجوی رشته مهندسی برق در مورد تأثیرات برپایی این نمایشگاه در شهر قزوین می‌گوید: به طور کلی برپایی چنین نمایشگاه‌هایی با توجه به اینکه مردم در ماه مبارک رمضان تقاضایشان به کالاهای مصرفی بیشتر می‌شود در شهرها احساس خواهد شد.

وی می‌افزاید: وقتی تقاضا مردم به کالاهای مصرفی از جمله حبوباب، برنج، مرغ و گوشت قرمز بیشتر شده، مسئولان با برگزاری این نمایشگاه‌ها در برقراری تعادل بازار کمک شایانی می‌کنند.

رسول میر‌احمدی کارمند بازنشسته یکی از ادارات استان قزوین با اشاره به ثواب افطاری دادن در ماه مبارک رمضان خاطر نشان می‌کند: مردم مسلمان ایران اسلامی الخصوص شهر قزوین بسیار معتقدند که در ماه مبارک رمضان به مردم روزه‌دار افطاری داده و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی موجب آن می‌شود که میزبانان سفره افطار، مایحتاج و اقلام مورد نیاز خود را به صورت یک‌جا و در قالب نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با قیمت مناسب تهیه کنند.

این شهروند قزوینی ادامه می‌دهد: یکی از محاسن برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت امسال نسبت به سال گذشته حضور برندهای مختلف بوده و تنوع شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه به وضوح قابل مشاهده است.

وی ابراز می‌کند: تنوع بسیار مواد غذایی با برندهای مختلف موجب آن شده که مردم دیگر نیازی نباشد وقت بسیار گذاشته تا سفره افطار خود را تهیه کنند، می‌توانند با یک بار مراجعه به چنین نمایشگاه‌هایی اقلام مورد نیاز خود را تا پایان ماه مبارک رمضان از آن‌جا به صورت کلی تهیه کنند.

فاطمه اسدزاده خانه‌دار در خصوص حمایت مسئولان از برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در آستانه ماه مبارک رمضان تصریح می‌کند: با توجه به اینکه مردم مشغله‌های بسیاری در زندگی دارند و خرید کردن اقلام مختلف می‌تواند بسیاری از زمان آن‌ها را به خود اختصاص داده، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در عدم اتلاف زمان در خرید اقلام مورد نیاز مردم مهم به حساب آید.

این شهروند قزوینی عنوان می‌دارد: نمایشگاه امسال از سیزدهم تا نوزدهم تیر ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی قزوین برقرار است و مسئولان باید زمان آن را بیشتر کرده تا مردم بیشتری بتوانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

حسن جمشیدیها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین می‌گوید: تدابیر لازم برای خرید بهتر و با قیمت مناسب برای مردم استان قزوین در ماه مبارک رمضان اندیشیده شده است.

وی یادآور می‌شود: در بخش تأمین برپایی نمایشگاه عرضه مواد غذایی نزدیک به 85 غرفه از جمله فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده که عمدتا مواد غذایی، پروتئینی، تخم مرغ، حبوبات و برنج با قیمت مناسب در اختیار مردم استان قرار گرفته است.

جمشیدی‌ها تصریح می‌کند: کالاهای اساسی مردم در این نمایشگاه به مدت شش روز با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

 وی اضافه می‌کند: برنج، قند، شکر، گوشت قرمز و دیگر مایحتاج از جمله دیگر مواردی است که در اختیار هم استانی‌های عزیز قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت تأکید می‌کند: کالاهای ذکر شده و سایر کالاها نیز با تفاوت 15 تا 20 درصدی قیمت علاوه بر این نمایشگاه در فروشگاه‌های بزرگ استان نیز برای استفاده مردم در ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

در حاشیه این نمایشگاه غرفه‌‌های گل و گیاه و تابلوهای تزیینی موجود است که محصولات خود را به نمایش عموم می‌گذارند.

در گوشه‌ای از نمایشگاه طرح ضیافت امسال غرفه‌هایی به چشم می‌خورد که شیرینی‌های اصیل قزوینی در آن عرضه‌شده که لازم است مسئولان در راستای گسترش محصولات استان اهتمام بیشتری داشته باشند.

از حاشیه‌های نمایشگاه امسال صفوف متراکم مردم بود که نسبت به سال گذشته مقداری از تراکم آن کاسته شده است و جای دارد از مسئولان برپایی این نمایشگاه به خاطر مدیریت در این مهم تقدیر لازم به عمل آید.

انشا‌ءالله روزی فرا رسد که این صفوف با مدیریت مسئولان و همت مردم به نحو احسن مدیریت شده تا زمان مردم در این صفوف به بطالت نگذرد.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول