اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

فلسفه وجودی معلمان مبارزه با جهل است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک فلسفه وجودی معلمان را مبارزه با جهل و نادانی بیان کرد.

فلسفه وجودی معلمان مبارزه با جهل است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک،‌ احمد نوروزی امروز در همایش بزرگ فرهنگیان شهرستان آبیک اظهار داشت: هفته معلم فرصتی برای گرامیداشت حق بزرگ معلمان است چرا که معلمان بر گردن تک تک افراد جامعه حق دارند.

وی افزود: هر روز، روز معلم است، بنابراین باید هر روز مقام معلم را گرامی داشت، چرا که معتقد هستیم تجلیل از معلمان تجلیل از علم، خرد و دانایی است و تکریم معلم نجات‌بخش و حیات‌بخش است.

این مسئول ادامه داد: معلمان به دلایلی مانند نقش هدایتی و حمایتی‌شان، انتقال ارزش‌های انسانی، آموزه‌های دینی و معنوی به نسل جدید جایگاه و ارزش والایی دارند که در فرهنگ غنی اسلام نیز بر آن تأکید شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: خدای متعال در آغاز نزول وحی با زبان معلم با پیامبر اکرم (ص) سخن گفته و به قلم و به آنچه می‌نویسند، سوگند یاد کرده است و مصداق آن معلمان هستند که با فکر و اندیشه خود روح و جان دانش‌آموزان را می‌سازند.

نوروزی اضافه کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری معلمان نقش رهبری و پیامبری را بر عهده دارند و در فرازی فرموده‌اند که نقش معلم از سایر افرادی مثل پدر و مادر هم بالاتر است.

تکریم معلم از شرافتش نشأت می‌گیرد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با بیان اینکه تکریم معلم از شأن و شرافتش نشأت می‌گیرد، افزود: پرورش افراد لایق، مبتکر و خلاق، شناسایی استعدادها و فراهم کردن زمینه استعدادها و ترویج اخلاق و ارزش‌های دینی تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های معلمان است.

نوروزی با طرح این سئوال که چرا این قدر به نقش و جایگاه معلمان سفارش شده است، توضیح داد: چون امروزه جایگاه علم و معلم مورد بحث همگان است و اقتصاددانان، جامعه‌شناسان و تحلیلگران معتقد هستند که توسعه پایدار و همه‌جانبه به توسعه نیروی انسانی بستگی دارد و معلم محور این توسعه است که نقش کلیدی و محوری دارد.

وی بیان کرد: برای اینکه در سال 1404 به یک کشور قدرتمند علمی و همه‌جانبه در سطح بین‌المللی تبدیل شویم باید به زیرساخت‌های توسعه نیروی انسانی یعنی معلمان توجه ویژه شود که مطلوب است مجلس و دولت به حمایت مالی از معلمان بپردازند.

این مسئول ادامه داد: معلمان همراه با مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی حماسه دیگری را خلق و به دشمنان ثابت خواهند کرد که در پای منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و گوش به فرمان رهبری هستند.

در این همایش با اهدای لوح و هدایایی از 18 معلم نمونه شهرستان آبیک تجلیل شد.

انتهای پیام/77006/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول