اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معلم نمونه کشوری:

اخلاص و تلاش وافر دو عامل موفقیت معلم است

معلم نمونه کشوری گفت: اخلاص و تلاش وافر دو عامل موفقیت معلم در امر خطیر تعلیم و تربیت است.

اخلاص و تلاش وافر دو عامل موفقیت معلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، تعلیم و تربیت از از امور زیربنایی و حیاتی هر جامعه است که طی آن آگاهی و دانش از یک نسل به نسل بعد منتقل شده و استعدادها و توانمندی‌های انسان را شکوفا می‌سازد.

خداوند متعال بر روی زمین پیامبرانی را برای هدایت و ارشاد مردم و انتخاب مسیر حق برگزید و با فرستادن حضرت محمد(ص) آخرین پیامبر برنامه کمال و سعادت بشری را بر مردم عرضه کرد و مردمی را که در جهل و نادانی به سر می‌بردند به فراگیری علم و دانش و کسب فضائل و اخلاق نیکو فرا خواند.

معلمی شغل انبیای الهی است که رسالت هدایت بشر را بر عهده دارد و کسی که در مقام معلم قرار ‌می‌گیرد علاوه بر تعلیم و تربیت باید با ذوق و هنر خلاقانه خود مهارت‌های زندگی و شغلی را به دانش‌آموزان منتقل کند.

به مناسبت هفته بزرگداشت معلم که با سالروز شهادت اندیشمند و متفکر شهید مطهری نامگذاری شده، با «مهدی قدرتی» معلم نمونه کشوری از شهرستان‌ بشرویه مصاحبه تفصیلی ترتیب داده‌ایم که در ادامه با هم می‌خوانیم:

  

فارس: خودتان را معرفی کنید و بگویید در چه مقطعی تدریس می‌کنید؟

  

قدرتی: مهدی قدرتی متولد 1346 دارای مدرک کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی هستم و در مقطع متوسطه تدریس می‌کنم.

فارس: چه شد که به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدید؟

قدرتی: برای انتخاب معلم نمونه کشوری ملاک‌ها و معیارهای مختلفی وجود دارد که بنده جدا از تشویقی‌ها و دوره‌های ضمن خدمت موفق به کسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآنی و ورزشی شده و با ارائه مقالات در زمینه معارف و اعتقادات در سطح استانی و ملی و انجام تألیفات و کسب رتبه‌های متعدد کشوری به ویژه در زمینه الگوهای برتر تدریس به عنوان معلم نمونه کشوری معرفی شدم.

فارس: از دیگر سوابق و افتخاراتتان بگویید؟

قدرتی: دو سال پیش هم به عنوان معلم نمونه استان خراسان جنوبی معرفی شدم.

فارس: به نظر شما عامل موفقیت یک معلم نمونه چیست؟

قدرتی: به اعتقاد بنده عنوان معلم نمونه مسئله مهمی نیست بلکه آن چیزی که اهمیت دارد فعالیت‌هایی است که معلم در قبال دانش‌آموزان در امر تعلیم و تربیت انجام می‌‌دهد و مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد.

معلم از تمام جهات باید الگو باشد چرا که دانش‌آموزان به شدت از معلم تاثیر می‌پذیرند از این رو معلم باید رسالت اصلی خود را تمام و کمال به اتمام برساند تا در انتخاب مسیر صحیح زندگی به دانش‌آموزان کمک کند.

فارس: برای معلمان جوان‌تر چه توصیه‌ای دارید؟

قدرتی: اگر معلمی را به عنوان یک شغل انتخاب کردید با دل و جان در این راه بکوشید و سختی‌ها و رنج‌ها را تحمل کنید و همواره با عشق و علاقه در کلاس حاضر شوید، به نظر من اخلاص و تلاش وافر دو عامل موفقیت معلم در امر خطیر تعلیم و تربیت است. 

انتهای پیام/69006/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول