اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

معلمان نمونه شهر ساحلی بنک تجلیل شدند

طی مراسمی با حضور مردم و مسئولان، معلمان نمونه شهر ساحلی بنک تجلیل شدند.

معلمان نمونه شهر ساحلی بنک تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، صبح امروز در آیینی باشکوه با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان و فرهنگیان، معلمان نمونه شهر ساحلی بنک تجلیل شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر بنک در این مراسم ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم از همکاری و تعامل بسیار خوب شهرداری بنک با آموزش و پرورش در راستای برگزاری مراسم تجلیل از معلمان تقدیر کرد.

علی هوشیار با بیان اینکه معلمان در جامعه نقشی بی‌نظیر دارند و تجلیل و تقویت این قشر امری لازم  و ضروری است، اضافه کرد: بیشتر موفقیت‌های کشور مرهون خدمات معلمان و فرهنگیان است و باید در رفع مشکلات آنها اهتمام ورزیم.

امام جمعه موقت شهرستان کنگان نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به ارزش و اهمیت جایگاه معلمی پرداخت.

حجت‌الاسلام محمد حیدری با ذکر احادیث و روایات به نقش معلم در جامعه در راستای هدایت و آگاهی انسان‌ها اشاره کرد.

امام جمعه موقت کنگان با اشاره به جایگاه و مقام معلم، این مقام ارزشمند را در جایگاه پیامبران و رسولان که رسالت پیام‌آوری و هدایت را به عهده دارند ذکر کرد و به معلمین این مقام را تبریک گفت.

حیدری با ذکر سخن زیبای حضرت علی (ع) در زمینه تقسیم‌بندی علوم گفت: جمله‌ای دارند امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه که می‌فرمایند " العلم علمان مطبوع و مسموع و لاینفع المسموع اذا لم یکن المطبوع" ، علم بر دو نوع است، یکی علم شنیده شده، یعنی فرا گرفته شده از خارج و دیگر علم مطبوع.

وی ابراز داشت: علم مطبوع آن علمی است که از طبیعت و سرشت انسان سرچشمه می‌گیرد؛ علمی که انسان از دیگری یاد نگرفته و معلوم است که همان قوه ابتکار شخص است؛ بعد می‌فرماید که علم مسموع اگر همراه علم مطبوع نباشد فایده ندارد.

حیدری بیان داشت: افرادی هستند که اصلا علم مطبوع ندارند و این نشانه تعلیم و تربیت نادرست است و این 2 علم همواره باید با هم صورت گیرند تا مفاهیم بهتر انتقال یابد و اینجاست که ارزش و کار معلم بیشتر نمایان می‌شود.

در پایان این مراسم نیز لوح تقدیر و هدایای معلمین شهر بنک به مدیران مدارس اهداء شد و همچنین در این مراسم از 12 معلم موفق و پرتلاش جوان نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/2451/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول