اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

معلمان نمونه پلدختری تجلیل شدند

در مراسمی با حضور فرماندار و مدیر آموزش و پرورش جمعی از مسئولان محلی و دانش‎آموزان از 13 معلم نمونه پلدختری در محل کانون تربیتی رشد پلدختر تجلیل شد.

معلمان نمونه پلدختری تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی صبح امروز در این مراسم با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، مقام معلم را مقام انبیا دانست و گفت: خداوند نخستین معلم انسان است و تعلیم و تربیت از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند.

وی افزود: معلمان رسالت بزرگی دارند و در تربیت فرزندان بسیار مؤثر هستند و این قشر فرهیخته انسان‌های والایی هستند که با تعلیم و تربیت‎شان زمینه و مظهر اندیشه‌های متعالی را در جامعه پدید آورده‎اند.

فرماندار پلدختر دانش‎آموزان را آینده‎سازان این مملکت دانست و افزود: ظرافت کار معلمان در عرصه تعلیم و تربیت ستودنی است و آنان نقش بسیار مهمی در پیشرفت علمی کشور ایفا کرده‎اند.

رشیدی گفت: واژه معلم از مقدس‎ترین واژه‎ها و معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر و توانمندی در نقش کردن ایمان بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک و ندای فطرت را به گوش همه می‎رساند همچنین سیاهی جهل را از دل‎ها می‎زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می‎کند.

وی افزود: معلمان منشأ خیر و برکت برای جامعه و زمینه‎سازان آینده درخشان فرزندان این مرز و بوم هستند و گرامیداشت هفته معلم فرصت مناسبی برای تجلیل از مقام این عزیزان است.

فرماندار پلدختر معلمان را انسان‎های فداکار و پر تلاش جامعه دانست و گفت: باید این قشر تلاشگر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و پیشرفت‎ها و تحولات علمی در جامعه مرهون تلاش‎های بی‎وقفه معلمان است و تکریم و احترام به آنان که وظیفه تربیت فرزندان و هدایت جامعه را بر عهده دارند از افتخارات جامعه است.

رشیدی گفت: اندیشه‎های ناب و آثار شهید مطهری نقش برجسته‎ای در رشد و تعالی جامعه دارد و اندیشه‎های عمیق شهید مطهری با مقام معلمی عجین شده است و این شهید والامقام و استاد بزرگوار هم نگرش معلمی را به خوبی تبیین کرد و هم وظیفه یک معلم که همان آگاهی بخشی و انسان‎سازی است را با عمل خویش نشان داد.

گفتنی است، در مراسمی با حضور فرماندار و مدیر آموزش و پرورش جمعی از مسئولان محلی و دانش‎آموزان از 13 معلم نمونه پلدختری در محل کانون تربیتی رشد پلدختر تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول