اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

با حضور مسئولان محلی

19 معلم نمونه و پژوهشگر ریگان تجلیل شدند

‌با حضور مسئولان محلی 16 معلم نمونه و سه معلم مخترع و پژوهشگر ریگان‌ تجلیل شدند.

19 معلم نمونه و پژوهشگر ریگان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، طی مراسمی با حضور معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از 16 معلم نمونه و سه معلم مخترع و پژوهشگر ریگان‌ تجلیل شد.

مجید اعتمادی فرماندار ریگان در این آیین اظهار داشت: قرآن‌ کریم به‌ عنوان چراغ پرفروغ کامل‌ترین برنامه و قوانین را برای سعادت بشر دارد، مکتب تعلیم و تربیت اسلامی را به زیبایی هر چه تمام ترسیم کرده است.

‌وی بیان داشت: مکتب تعلیم و تربیت اسلامی به‌ عنوان مکتبی ممتاز، مستقل و با مبانی و اصول مشخص پدیدار شد که در این مکتب علم و دانش، معلم و متعلم‌، مدرسه و مکتب‌خانه از جایگاه بسیار ارزشمند و رفیعی برخوردار هستند.

اعتمادی افزود: دغدغه معلم‌ این است که حیات بشر‌ بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه‌ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

وی عنوان کرد‌: نگاه به معلم باید همان نگاه اسلامی باشد که در آن‌ متعلم در مقابل معلم در اوج ادب‌، سپاسگزاری و خضوع قرار دارد.

اصغر پارسا مدیر آموزش و پرورش شهرستان ریگان در این آیین ‌از معلمی به عنوان هنر مهرورزی و دروازه صدور معنویت و ارزش‌های متعالی اسلام یاد کرد و اظهار داشت: معلمان افتخار می‌کنند روزی به نام آنان در تقویم ثبت است که مزین به نام فیلسوف فرزانه‌، مطهر زمان، استاد شهید مرتضی مطهری است.

‌وی از فرهنگیان به عنوان نماد ایثار و محبت یاد کرد و ابراز داشت: وظیفه خطیر معلمان و فرهنگیان، ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و تربیت دانش‌آموزان فکور و مسئولیت‌پذیر در قبال جامعه است.

‌پارسا‌ با بیان اینکه جامعه فرهنگی ریگان با بستر‌سازی مناسب در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری حماسه‌ساز می‌شود، عنوان کرد: اجرای بندهای سند تحول بنیادین از راهکارهای روشن ترقی و تعالی آموزش و پرورش برای رسیدن به حیات طیبه است.

وی تصریح کرد: اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در واقع روح معلمی را تقویت کرد.

پارسا از فرهنگیان به عنوان تأثیر‌گذار‌ترین قشر در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یاد کرد و افزود: هفته معلم فرصتی برای تبیین جایگاه رفیع علم و معلم در جامعه است.

وی با تشریح بخشی از موفقیت‌ها و دستاوردهای آموزش و پرورش شهرستان ریگان در سال تحصیلی  92 - 91 ‌گفت: برای نخستین بار کسب سه رتبه المپیادی و‌ 9 رتبه برتر در جشنواره مخترعان و مبتکران ‌توسط دانش‌آموزان توانمند و خلاق ریگان‌، کسب رتبه برتر تکریم ارباب و رجوع در بین ادارات آموزش و پرورش استان کرمان را داشتیم که این موارد ریگان را جزو شهرستان‌های برتر قرار داده است.

انتهای پیام/80014/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول