اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

استاد حوزه و دانشگاه:

معلم باید مروج شور و انگیزه در جامعه باشد

کارشناس علوم دینی و استاد حوزه و دانشگاه گفت: معلم باید شور و انگیزه را در جامعه ترویج داده و راه‌های عروج به ارتفاع را به دانش‌آموزان بیاموزد.

معلم باید مروج شور و انگیزه در جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل خراسانی صبح امروز در آئین تجلیل از معلمان فعال در عرصه فرهنگ دینی و قرآنی طی سخنانی با تشریح روند شکل گیری شخصیت کودک اظهار داشت: در سنین کودکی، والدین تأمین‌کننده نیاز عاطفی هستند و اعتقاد دین این است که کودک باید در کنار پدر و مادر بزرگ شود.

وی افزود: اگر اعتماد به نفس در فرزند از بین برود، چرخه رشد و تعادلش به هم خورده و حالات و رفتارش از تعادل خارج می‌شود.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به نقش معلم در شکل گیری شخصیت یک انسان بیان داشت: معلم باید قادر باشد ساختارهای چگونه زیستن را به والدین دانش‌آموز منتقل کند.

خراسانی ادامه داد: فرزندی که از پدر و مادر دور است به چهار گروه از کودکان خاکستری تبدیل می‌شوند که باید وجود پدر و مادر را حس کنند.

وی از کودکان خجالتی به عنوان نخستین گروه کودکان خاکستری نام برد و اظهار داشت: کودکی که همیشه تحقیر شده و هرگز محبت والدین را در خانواده درک نکرده، در زندگی کلی با مشکلات فراوانی دارد که باید مشاوره شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه معلمان و مشاوران در مدارس باید به مشکلات و دغدغه‌های دانش آموزان به نحو شایسته و مطلوبی بپردازند، افزود: از آنجایی که کودکان در مدارس و کلاس درس انرژی زیادی را از معلم می‌گیرند این وظیفه مشاور است که به مسائل گوناگون در کودکان بپردازد و سامانه‌ او را متعادل سازد.

این کارشناس علوم دینی با اشاره به روند رو به رشد آمار طلاق در جامعه عامل اصلی طلاق را اختلاف سطح فرهنگی عنوان کرد و افزود: گاهی تحصیل هماهنگ و متناسب است، اما تربیت متفاوت است و به خوبی به ابعاد آن پرداخته نمی‌شود.

خراسانی گفت: روز معلم فرصت مناسبی است تا به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه کاری قشر فرهنگی و معلم پرداخت.

این استاد حوزه علمیه نقش معلمان در تشکیل جامعه‌ای پاک و بدون آسیب و هنجار شکنی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: معلم باید شور و انگیزه و راه‌های عروج به ارتفاع را به دانش‌آموز و جامعه آموزش دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب نیز در ادامه از معلم به عنوان پرورش دهنده نیروی فکری در جامعه نام برد و بیان داشت: اقشار فرهنگی و به ویژه معلمان باید آحاد مردم را به سوی استقلال رهنمون و قوه ابتکار را در جامعه زنده و حفظ کنند.

حجت الاسلام محمد بنی خرایی با ذکر فرمایشی از امام خمینی (ره) درباره نقش معلم گفت: معلم در جامعه نقش انبیا گونه دارد و امانتی که به دست او سپرده می‌شود با همه امانت‌ها تفاوت دارد.

در این آئین که به همت اداره تبلیغات اسلامی میناب و در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد از 130 معلم و مدیر فعال در عرصه اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی تجلیل شد.

انتهای پیام/88004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول