اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

با حضور امام جمعه مهریز و معاون استاندار یزد صورت گرفت

تقدیر از 15 معلم نمونه‌ مهریزی

امام جمعه مهریز در مراسم تقدیر از 15 معلم نمونه‌ گفت: معلم باید قصدش از آموختن، قرب به خدا و ارشاد و رسیدن به ثواب باشد، نه جاه طلبی و شهرت‌طلبی.

تقدیر از 15 معلم نمونه‌ مهریزی

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در مراسم تجلیل از معلمان نمونه مهریز که در کانون فرهنگی تربیتی شهید کشاورزی این شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه معلم در اسلام و جامعه اسلامی، گفت: معلمان‌ باید دانش‌آموزانی مسلمان را تربیت کنند و تحویل جامعه دهند.

وی با اشاره به آیات و روایات مختلف در خصوص اهمیت تعلیم و تربیت و نسل معلمان در هدایت دانش آموزان تصریح کرد: معلمان باید دانش آموزان را بر اساس دستورات دین و ارزش های الهی و سفارشات امامان معصوم(ع) تربیت نمایند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان مهریز با اشاره به ابعاد تربیت، اظهار داشت: آنچه مورد نظر اسلام، قرآن و پیامبر اکرم(ص) است، همان بعد معنوی تربیت است که چهره ای الهی، ایمانی دارد و عظمت، شخصیت و جایگاه معلم به جنبه های تربیت معنوی و الهی مربوط می شود.

برهان با بیان اینکه معلم کسی است که تشنگان معرفت و دانش را به آب حیات می رساند، افزود: معلم باید قصدش از آموختن، قرب به خدا و ارشاد و رسیدن به ثواب باشد، نه جاه طلبی و شهرت‌طلبی.

وی در توصیه ای به مسئولان آموزش و پرورش و بیان نقش دبیران در رشد خلاقیت دانش آموزان و جوانان گفت: هدایت احساسات دانش آموزان و جلوگیری از بروز احساسات منفی و مثبت جوانان از جمله وظایف آموزش و پرورش است.

امام جمعه مهریز افزود: معلمان و مسئولان آموزش و پرورش می بایست با برخورداری از دانش و آگاهی کافی و آشنا بودن با علم و پرورش فکر و اندیشه قادر به هدایت دانش آموزان و پاسخ دادن سئوالات آنان باشند.

در ادامه نیز معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: نقش فرهنگیان و قاطبه معلمان در راهنمایی و هدایت نسل جوان در تمامی مقاطع تحصیلی خیلی حساس و اثربخش است.

غلامحسین دشتی افزود: باید از عرصه تعلیم و تربیت برای هدایت انسان ها استفاده کنند و نسل جوان را در مسیر حق و ارزش های الهی و انسانی تربیت کرد که این کاری مهم محسوب می شود.

کوکب زارع، عصمت کهدویی، فرنگیز فلاح، فاطمه دهقانیزاده، بتول فلاحتی، حسین ابریشمی، محمدرضا دهقانی زاده، اشرف زارع زاده، سید علی اصفر طباطبایی نیا، فاطمه هنزایی، عباس دهقان منگابادی، علی محمد زارع بیدکی، محمد رضا ابویی، مهناز بیک خورمیزی و رباب ابویی پانزده معلم نمونه مهریزی بودند که در پایان این مراسم از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام/90005/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول