اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان:

حیات و ممات مطهری چراغ گیتی‌ فروز معلمی است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به سالگرد شهادت شهید مطهری حیات و ممات وی را چراغ گیتی‌ فروز راه معلمی دانست.

حیات و ممات مطهری چراغ گیتی‌ فروز معلمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی در یادواره بزرگداشت مقام معلم و شهدای فرهنگی کردستان که ظهر امروز در محل اداره‌ کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: هر سال در این ایام ویژه برنامه‌هایی برای تجلیل از مقام معلم برگزار می‌شود.

وی با یادآوری فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر فرهنگی بودن استان کردستان، احترام به تعلیم و تربیت و خادمان این عرصه را احترام به علم و دانایی و نشانه فرهنگی بودن استان قلمداد کرد.

ساکی با بیان اینکه ارزش انسان به اندازه تعلیم و تربیت اوست، خاطر‌نشان کرد: خداوند گوهر وجود آدمی را به گونه‌ای آفریده است که به وسیله تعلیم و تعلم صیقل می‌خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: به همین دلیل است که پیامبران فرستاده شدند تا فطرت پاک صیقل خورده و انسان را به منتهای کمال برسانند.

ساکی معلمی را حرکت در امتداد راه انبیا عنوان کرد و افزود: در فرهنگ و آموزه‌های دینی ما مطالب فراوانی در وصف جایگاه معلم نگاشته شده که گویای عظمت کار معلم است.

وی برگزاری چنین همایش‌هایی را به دو علت عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست آنهایی که خداوند توفیق بر تن کردن ردای معلمی و ملبس‌ شدن به کسوت معلم را به آنها داده است، جایگاه خود را شناخته و منطبق با آن رفتار خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان مزیت دوم این‌گونه مراسم‌ها را جلب توجه مردم و مسئولان نسبت به نقش و جایگاه تعلیم و تربیت در توسعه همه‌جانبه و پایدار در راستای رشد جامعه معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد.

ساکی با اشاره به سالگرد شهادت مطهری خاطر‌نشان کرد: حیات و ممات این شخصیت بزرگ چراغی گیتی فروز و روشنایی بخش معلمان است که انسان را به رستگاری می‌رساند.

وی تصریح کرد: با شهادت آیت‌الله مطهری نه تنها کار معلمی به پایان نرسیده بلکه فصل جدیدی برای روشنی‌بخشی به اجتماع به وجود آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان روز شهادت مطهری را روز کرامت انسان نامید و اظهار کرد: وی اسوه و الگوی کار معلمی است و معلمان باید به عنوان یک تابلو راهنما شخصیت وی را مدنظر قرار داده و در ادامه مسیرش حرکت کنند.

ساکی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ معلمان با الگو گرفتن از اشخاص کم‌نظیری چون شهید مطهری آینده کشور را از حیث تعلیم و تربیت تضمین کنند.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول