اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان:

مدارس عادی از تجارب معلمان مدارس استثنایی استفاده کنند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: معلمان مدارس عادی از تجارب معلمان مدارس استثنایی استفاده کنند.

مدارس عادی از تجارب معلمان مدارس استثنایی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتی‌مقدم ظهر امروز در مراسم بیست و نهمین یادواره بزرگداشت مقام معلم در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری گیلان اظهار کرد: معلمان با کار در اداره آموزش و پرورش استثنایی دریچه‌های جدیدی از زندگی و معرفت را به روی خود گشودند.

وی گفت: زیرپوشش قراردادن تمام دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سطح استان یکی از مهم‌ترین اهداف اداره آموزش و پرورش استثنایی است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته با همت معلمان و همکاران آموزش ابتدایی توانستیم پذیرش دانش‌آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان با نیازهای ویژه را افزایش دهیم، افزود: اختلالات رفتاری که در این دانش‌آموزان توسط معلمان آنها کدگذاری می‌شود چراغ راه معلمانی است که در سال‌های آینده با این نوع از دانش‌آموزان کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر موارد از نظر امکانات آموزشی مدارس استثنایی گوی سبقت را از مدارس عادی ربوده‌اند، خاطرنشان کرد: مدارس عادی برای جذب دانش‌آموز با مشکل مواجه نیستند در حالی که مدارس استثنایی هنوز برای جذب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مشکل مواجه هستند.

بشارتی‌مقدم به هوشمند سازی حداقل دو کلاس در هر یک از مدارس استثنایی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: از سال 91 تاکنون 10 مدرسه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان ساخته شده که توانستیم سهم عمده‌ای در کاهش مدارس استیجاری ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز ساخت و ساز مدارس استثنایی در شفت و خمام به پایان نرسیده است، اضافه کرد: نیاز استان در هر مقطع ابتدایی ساخت چهار تا پنج ساختمان برای آموزشگاه استثنایی است که در این صورت بسیاری از مشکلات استان در این راستا برطرف می‌شود.

*تامین ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه حیات آموزش استثنایی را تضمین می‌کند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان، بر ایجاد مرکز اختلالات درمانی و ارتباط با مدارس عادی و استفاده از تجارب آنها تاکید کرد و متذکر شد: یکی از مهم‌ترین عوامل حیات اداره آموزش استثنایی تأمین خدمات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در دو سرویس پسرانه و دخترانه است.

وی با تأکید بر ایجاد یک درمانگاه مشاوره خانواده برای کاهش فشارها از معلمان آموزش استثنایی، تصریح کرد: معلمان آموزش استثنایی نباید تمام دردها و رنج‌ها را در دل خود انباشته کنند بلکه با مشاوره با خانواده‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بسیاری از این مشکلات نیز کاهش می‌یابد.

بشارتی‌مقدم، با بیان اینکه درمانگاه مشاوره خانواده می‌تواند با مرکز ال‌دی و مرکز توانبخشی نیز در ارتباط و تعامل باشد، اذعان کرد: تاکنون 13 مرکز اصلاح مشکلات یادگیری ال‌دی برای 14 منطقه در گیلان راه‌اندازی شده است.

وی به احداث نخستین مرکز توانبخشی و مرکز سنجش استان در مدرسه باغچه‌بان ناحیه دو رشت در سال‌های 91 و 92 اشاره کرد و یادآور شد: اجرای پروژه خیر مدرسه‌ساز کیایی‌فر نیز به عنوان آموزشگاه استثنایی در منطقه آج‌بیشه ناحیه دو رشت نیز از دیگر دستاوردهای این اداره در سال گذشته بوده است.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: جایگاه آموزش در بهتر زیستن انسان تاثیر دارد و تمام گام‌ها برای بالا بردن ارتقای سطح کیفی زندگی بشر است.

مجید قصاب‌زاده با بیان اینکه مدیریت زندگی ما زمانی کیفی می‌شود که آموزش را فراموش نکنیم، خاطرنشان کرد: با آموزش درک ما از جهان هستی بالا می‌رود.

به گزارش فارس، در مراسم گرامیداشت مقام معلمان اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان 18 همکار بازنشسته، چهار معلم نمونه استانی، 37 نفر از معلمان نمونه منطقه‌ای و 58 معلم آموزشگاهی تجلیل شدند.

برنامه‌های متنوع سرود، نماهنگ باغچه‌بان لاهیجان و سرود دانش‌آموزان دکتر خزایلی دو رشت نیز در این همایش اجرا شد.

در مراسم مذکور یاد و خاطره مرحومه منیژه باقری معلم استثنایی گیلان که هفته گذشته به دیار باقی شتافت نیز گرامی نگه داشته شد.

انتهای پیام/84002/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول