اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه درمیان:

پرهیز از سیاست‌زدگی مقدمه تحقق حماسه سیاسی است

امام جمعه درمیان حضور به موقع، حضور آگاهانه، سیاست‌زده نشدن و احساس مسئولیت مردم و مسئولان را از جمله مهم‌ترین حماسه‌ها در عرصه سیاست دانست.

پرهیز از سیاست‌زدگی مقدمه تحقق حماسه سیاسی است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: یکی از ابتکارات رهبر معظم انقلاب تعیین شعار سال است که می‌توان آن را نقشه راهی برای مسئولان و مردم دانست.

وی ادامه داد: امسال نیز که به فرمایش معظم‌له سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده توجه بیش از پیش مسئولان را می‌طلبد.

ارتباط و تعامل سیاست و اقتصاد قابل انکار نیست

امام جمعه درمیان افزود: ارتباط و تعامل سیاست و اقتصاد قابل انکار نیست به ویژه سیاست همیشه بر اقتصاد تاثیر دارد و البته به شدت از آن تاثیرپذیر است. 

سنجری اضافه کرد: مبارزه‌های انبیاء با فقر و محرومیت از یک سو و تکاثر، افزون‌طلبی و سرمایه‌داری خون آشام از سوی دیگر در کنار مبارزه با طاغوت‌ها و سلطه نامشروع، حماسه سیاسی و اقتصادی فراوانی را در تاریخ مبارزات انبیاء به یادگار گذاشته‌ است.

وی تصریح کرد: فعالیت اقتصادی و سیاسی در همه جای دنیا وجود دارد، اما تبدیل آن به حماسه باید در نظام صورت گیرد.

فعالان اقتصادی، مسائل اسلامی را یاد بگیرند

امام جمعه درمیان بیان داشت: برای تبدیل اقتصاد به حماسه باید فعالان اقتصادی مسائل اسلامی را یاد بگیرند و مبانی اقتصاد اسلامی را به جامعه اقتصادی گوشزد و برای عملیاتی کردن آن تلاش کنند.

سنجری عنوان کرد: در حماسه اقتصادی برای مقابله با نقشه‌های شوم استکبار باید تکیه اقتصاد به نفت از بین برود یا حداقل ابزاری شود.

وی همچنین تشکیل و تقویت تعاونی‌ها، قناعت سرمایه‌داران، بازاریان و مردم به عنوان مصرف‌کننده و کنار گذاشتن کالاهای خارجی به خصوص کالاهای دولت‌های دارای سوء نیت را ابزاری برای تبدیل اقتصاد به حماسه دانست.

تاثیر اقتصاد جهانی بر اقتصاد ایران

امام جمعه درمیان گفت: علی‌رغم تاثیر اقتصاد جهانی بر اقتصاد ما ایران باید به سمت و سویی برود که اگر نتواند تاثیرگذار باشد باید حداقل از تاثیر منفی اقتصاد و تحریم‌های بیگانه محفوظ باشد.

سنجری حماسه اقتصادی را رجوع به احکام و قواعد ناب اقتصادی اسلام دانست و افزود: آنهایی که مدت‌ها بین مسلمانان کار کرده‌اند و گفته‌اند اسلام هیچ قاعده‌ای برای اقتصاد و مسائل اقتصادی ندارد خودشان نیز باورشان شده است.

وی اضافه کرد: اسلام در اقتصاد سالم از قبیل مضاربه، جعاله، زکات، تعاون و خمس و هم در اقتصاد فاسد مانند ربا و رشوه حرف برای گفتن دارد.

سیاست‌زده نشدن، مهم‌ترین حماسه سیاسی است

امام جمعه درمیان حضور به موقع، حضور آگاهانه و با بصیرت، سیاست زده نشدن و احساس مسئولیت را مهم‌ترین حماسه‌های سیاسی برشمرد.

این مسئول در پایان یکی از مهم‌ترین کارهای سیاسی را مقوله دین و سیاست در کنار هم دانست و اذعان داشت: سیاست باید همیشه در کنار دین باشد و اسلام را منهای سیاست نباید بدانیم.

انتهای پیام/69015/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول