اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

انتخاب اصلح، تکمیل کننده حضور حماسی است

امام جمعه چرام با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری امسال را با نام حماسه سیاسی و اقتصادی نامیدند، گفت: انتخاب اصلح، تکمیل کننده حضور حماسی است.

انتخاب اصلح، تکمیل کننده حضور حماسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با ‏اشاره به 20 فروردین، سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و از بین ‏رفتن منافع آمریکا در ایران و قطع امید از بازگشت دوباره به کشور، در پی اقدامی که به گمان خود نظام نو پای ‏اسلامی را از بین خواهند برد رابطه سیاسی خود با نظام اسلامی را قطع کرد.‏

امام جمعه چرام با ذکر این مطلب از ‏معمار کبیر انقلاب اسلامی که « اگر آمریکا در طول دوران زعامت خود کار درستی انجام داد همین کار بود »، عنوان داشت: اگر ما به کشورهایی که در طول این 34 سال قطع رابطه ما با آمریکا، با آمریکا رابطه داشته‌اند، نگاه کنیم و به موقعیت خود نیز بنگریم، در می‌یابیم که این قطع رابطه یک لطف خدایی بود و شامل حال کشور ما شد.

وی با تأکید این‌که امروز دوستان و هم پیمانان آمریکا جز یک کشور وابسته به تمام معنی چیز دیگری نیستند، گفت: درست است که این قطع رابطه و تحریم‌ها و تهدیدهایی که از طرف آمریکا بر کشور ما وارد شد، مشکلاتی را هم برای ما به وجود آورد که امروز در معادلات بین‌المللی تأثیرگذار است.

این مسئول با اشاره به این‌که مشکلات منطقه بدون حضور ما حل شدنی نیست، اضافه کرد: از لحاظ اقتصادی که ما یک کشور وارد کننده بودیم امروز به جایی رسیده‌ایم که در صادرات بعضی محصولات غیر نفتی جز پنج کشور اول دنیا هستیم و بنابراین از قطع رابطه سیاسی آن‌که بیش از همه متضرر شد آمریکا است.

*روز ملی فناوری هسته‌ای

حجت‌الاسلام طزری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای تصریح کرد: 20 فروردین 85 روزی بود که کشور ما توانست با غنی‌سازی اورانیوم جز هشت کشور هسته‌ای دنیا قرار گیرد.

وی با بیان این‌که دشمنان برای به زانو درآوردن نظام دست به هرگونه خیانت و جنایت میزنند، یکی از این کارها را جلوگیری از هسته‌ای شدن نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ما بارها اعلام کرده‌ایم که از انرژی هسته‌ای در جهت برنامه‌های پزشکی و اقتصادی استفاده می‌کنیم اما دشمنان برای جلوگیری از الگو شدن نظام اسلامی بارها و بارها به بهانه‌های مختلف از این کار جلوگیری کردند.

خطیب جمعه چرام با یادآوری این مطلب که با تلاش دانشمندان جوان و متحد کشور اسلامی و با تقدیم شهدایی در این راه امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که می‌توانیم اورانیوم غنی شده با درصد 20 تولید کنیم، متذکر شد: دشمنان امروز بر این امر واقف هستند و در مذاکرات آلماتی یک به این واقعیت اقرار کرده و باید بدانند که ملت مقاوم ایران اسلامی با هیچ تهدید و تحریم راه رفته را بر نمی‌گردد و از حق مسلم خود در آلماتی دو دفاع خواهد کرد.

*انتخابات اصلح تکمیل کننده حضور حماسی است

امام جمعه چرام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری امسال را با نام حماسه سیاسی و اقتصادی نامیدند، اذعان کرد: انتخابات در صورتی حماسه خواهد شد که مردم علاوه بر حضور پر شکوه، کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

وی انتخاب اصلح را هم جهت عقلی و هم حجت شرعی ذکر کرد و گفت: کسانی که بر اساس امیال و سلیقه‌های سیاسی و طایفه‌ای عمل می‌کنند در پیشگاه خداوند مسئول هستند.

طزری اضافه کرد: مردم باید با رجوع به افراد آگاه، اصلح را انتخاب کرده و انتخاب آنان کسی باشد که ولایت‌مدار، متعهد و کار بلد باشد و بتواند شعار حماسه اقتصادی را محقق ساخته و خود را فقط مدیون و وامدار مردم بداند.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول