اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی نیازمند همدلی همه گروه‌ها است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، پیش نیازهای بسیاری دارد اما از همه مهم‌تر، همدلی همه گروه‌های جامعه است.

تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی نیازمند همدلی همه گروه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در سال جدید و نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: حماسه یعنی یک حرکت غیر طبیعی همراه با شتاب و انگیزش و انقلاب درونی که انسان را به حرکت در می‌آورد و تا رسیدن به هدف قادر به توقف نیست.

وی افزود: حماسه هنگامی که در امور سیاسی باشد، به اداره و برنامه‌ریزی خوب منتهی می‌شود و کسانیکه بتوانند درست برنامه‌ریزی و اجرا کنند، به نحوی که به نفع کشور، ملت و اسلام باشد، سیاستمدار هستند.

ناصری با بیان اینکه سیاست باید در همه ابعاد مدنظر قرار گیرد، عنوان کرد: سیاست داخلی و خارجی باید بر اساس عزت کشور باشد و به شکلی سالم با جهان ارتباط برقرار کنیم.

ناصری خاطرنشان کرد: حماسه سیاسی نیز یعنی حرکت جهادگونه و در این امر همه ما باید بر اساسی حرکت کنیم که برای پیشبرد کشور و انقلاب مناسب باشد و همه در کنار هم قرار بگیریم و امتیازات خود را به دور بریزیم و با یکدیگر اتحاد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حماسه اقتصادی و سیاسی همه باید برای خدمت به مردم و پیشبرد اهداف جمعی و با در نظر گرفتن رضایت خدا در جامعه قدم برداریم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در حماسه سیاسی باید از هواهای نفسانی و حزب بازی‌ها دست برداریم و همه به میدان بیاییم و برای بالا بردن کشور و مقابله با توطئه‌ها یکدل باشیم.

ناصری اظهار داشت: دشمنان توطئه‌های بسیاری را برای ایرانیان به ویژه شیعیان اجرا می‌کنند.

وی عنوان کرد: دشمن از مسیرهای گوناگون و راه‌های مختلف قصد نفوذ دارد اما ما باید مانند یک دژ مستحکم در کنار یکدیگر و غیرقابل نفوذ باشیم.

ناصری تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در مسئله حماسه سیاسی و اقتصادی موفق باشیم، همه اقشار از علما،‌ روحانیت، طلاب، دانشگاهیان، اساتید، دانشجویان و ... باید دست به دست یکدیگر بدهند و با یکدلی، یکرنگی، اتحاد و همدلی به موفقیت برسند و از این حماسه سربلند بیرون بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 20 فروردین‌ماه، روز فناوری هسته‌ای اظهار داشت: در چنین روزی جوانان ایرانی توانستند غنی سازی را انجام دهند و شرق و غرب را به حیرت وادارند.

ناصری با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران یادآور شد: علوم هسته‌ای پایه همه علوم و پیشرفت‌ها است و هر کشوری این دانش را نداشته باشد، پیشرفت نمی‌کند و کشور ما اکنون هر روز نیاز خود را به خارج از کشور کمتر می‌کند به نحوی که کشور ما در حال حاضر در بسیاری موارد از جمله برق، نیازی به خارج ندارد.

خطیب جمعه یزد همچنین با اشاره به سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند اگر 10 سال قبل با آمریکا قطع ارتباط کرده بودیم، اکنون پیشرفت‌های بسیاری داشتیم.

وی ادامه داد: رسانه‌های خارجی نیز مرتب نسبت به رفع تحریم‌ها از ایران هشدار می‌دهند زیرا معتقدند ملت ایران، ملتی متفاوت است و در هر زمینه‌ای تحریم شده، خود به تولید و خودکفایی پرداخته و این یک زنگ خطر است.

انتهای پیام/2464/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول