اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت تأکید کرد

عزت ایران در سایه تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: تحقق شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» موجب سربلندی و عزت روزافزون ایران اسلامی در دنیا می‌شود که امیدواریم، ملت ایران در سال جدید با هوشیاری و بصیرت زمینه این سرافرازی نظام را فراهم آورند.

عزت ایران در سایه تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گلایه از تعطیلات فراوان ایام عید سال جاری اظهار داشت: این تعطیلات ملال‌آور برای کارکنان دولت عملا تمام کارها را با روند کندی روبه‌رو کرده است.

وی با تشکر از خدمات نیروی انتظامی افزود: با وجود این کارکنان نیروی انتظامی در تمام ایام عید نوروز به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت و خدمات‌رسانی بوده که قدردانی مردم و مسئولان را در پی داشته است.

عسکری با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» توسط مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: تحقق این شعار موجب سربلندی و عزت روزافزون ایران اسلامی در دنیا می‌شود که امیدواریم ملت ایران در سال جدید با هوشیاری و بصیرت زمینه این سرافرازی نظام را فراهم آورند.

عسکری همچنین با توجه به قرار گرفتن در آستانه ایام فاطمیه دوم تصریح کرد: اداره‌ها و نهادهای دولتی باید با رعایت موازین قانونی بدون استفاده از حتی یک ریال از بودجه بیت‌المال با برگزاری مراسم با همکاری مردم ایام فاطمیه را احیا کنند.

وی با تأکید بر رعایت حرمت این ایام ابراز داشت: هر خانه باید مهد عشق به حضرت زهرا (س) قرار گیرد و مردم نسبت به برگزاری جشن‌های خود حرمت این ایام را حفظ کنند.

عسکری با اشاره به اهمیت هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین ماه عنوان کرد: در روایات امنیت و سلامت به عنوان دو نعمت پوشیده و مجهول یاد شده که از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند به‌گونه‌ای که اگر با مسائل دینی و انجام فرائض الهی در تزاحم قرار گیرد، سلامتی ارجحیت دارد.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه شعار سال 2013 سازمان بهداشت جهانی «فشار خون بالا» است، گفت: یک سوم مرگ و میر در دنیا به دلیل فشار خون بالا رخ می‌دهد و در ایران نیز یک پنجم مردم مبتلا به این بیماری هستند که سبب نیمی از سکته‌های مغزی و بیماری‌های قلبی و عروقی شده است.

عسکری بیان داشت: به همین دلیل باید تلاش کنیم با رعایت موازین بهداشتی از جمله رژیم غذایی سالم، پیاده‌روی، ترک دخانیات و اجتناب از استرس و اضطراب زندگی سالم و برخوردار از بهداشت روحی و روانی داشته باشیم.

انتهای پیام/80001/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول