اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

ملت ایران حماسه سیاسی سال را رقم می‌زند

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: ملت ایران با جریان ‌سیاسی مطلوب خود همواره دست رد به سینه دشمنان زده‌اند و در سال حماسه سیاسی حماسه دیگری را به دشمنان نشان خواهند داد.

ملت ایران حماسه سیاسی سال را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان با اشاره به در پیش بودن 20 فروردین سالروز فناوری هسته‌ای اظهار کرد: ملت ایران با واقف بودن به اهمیت و جایگاه انرژی هسته‌ای می‌دانند که ایران چقدر برای هسته‌ای شدن هزینه‌ کرده و چه شهدایی را در این راه داده است.

وی با بیان اینکه ما به مسلمان راهبردهای اصلی خود را از ولایت می‌گیریم، افزود: امروز ما وظیفه داریم خواسته‌ها و منویات رهبری را در هر عرصه‌ای عملی کنیم چرا که ما الگوی مسلمانان جهانیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به نامگذاری سال به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اذعان کرد: هر ایرانی مسلمان ولایتمدار باید جایگاه خود را برای تحقق بخشیدن به شعارهای سال که رهبری نامگذاری می‌کنند، مشخص کنند.

وی حماسه سیاسی ملت ایران در سال 92 را انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا عنوان کرد و گفت: در انتخابات آتی همه باید برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم که این امر وظیفه‌ای شرعی برای ماست.

زلفی‌گل ادامه داد: هر چقدر برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم، قدرت چانه‌زنی ایران در عرصه بین‌المللی به عنوان یک کشور اسلامی پیشرو افزایش می‌یابد چرا که دشمنان همواره نقطه مقابل ما را پیگیری می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: ملت ایران با جریان‌ سیاسی مطلوب خود همواره دست رد به سینه دشمنان زده‌اند و در سال حماسه سیاسی حماسه دیگری را به دشمنان نشان خواهند داد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا یادآور شد: گفت‌و‌گو و مذاکره ایران در مسائل هسته‌ای، مقابله با تحریم دشمنان و مقابله با جوساز‌ی‌های دشمنان از دیگر مسائلی است که ملت ایران حماسه سیاسی و اقتصادی دیگری را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به منویات رهبری در خصوص حماسه اقتصادی اذعان کرد: تورم واقعیت جامعه کنونی ماست و مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند اما مردم فهیم ایران می‌دانند که بخشی از این مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است که راه مأیوس ساختن دشمنان را نیز با مقابله پیدا کرده‌اند.

زلفی‌گل بخشی از حماسه اقتصادی مردم را قناعت و صرفه‌جویی عنوان کرد و افزود: مدیریت بحران‌های اقتصادی نیز یکی دیگر از بخش‌های حماسه اقتصادی است که مردم در انتخابات آتی باید فرد اصلحی را به عنوان مدیر اجرایی کشور انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز زمینه برای بهره‌مندی از تولیدات داخل فراهم شده است، خاطرنشان کرد: امروز با فراهم شدن زمینه استفاده از تولیدات داخلی کشور، نقش مدیران اجرایی بسیار جدی و مهم است چرا که کنترل واردات کالاهایی که در کشور ما تولید می‌شود از جمله مدیریت است که باید به آن اهتمام کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه سخنانش قوانین را از دیگر عناصر پیشبرد اهداف دانست و گفت: در جامعه باید قوانینی تدوین و تصویب شود که نتیجه آن قانون از بین رفتن کشاورزی و صنعت نباشد.

وی کشور را لازمه داشتن مرکز آماری قوی دانست و تأکید کرد: اگر ما بتوانیم آمار صحیحی از میزان تولیدات صنعتی و کشاورزی کشور داشته باشیم، می‌توانیم از مازاد محصولات کشاورزی در صنعت فراوری کنیم تا کشاورزان متضرر نشده و اشتغالزایی کنیم.

زلفی‌گل با بیان اینکه عدالت ناشی از اجرای صحیح قانون است، افزود: ما از پتانسیل قوانین استفاده نمی‌کنیم هرچند بسیاری از قوانین باید با مطالعه صدها پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکترا تدوین شود تا آسیب‌شناسی درست‌تری داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه فرهنگ سهم زیادی از پیشرفت یک ملت را شامل می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از خلق‌ و خوهای جامعه ما متناسب با اعتقادات اسلامی ما نیست که همین منجر به قانون‌گریزی می‌شود که باید نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول