اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

تجلی حضور مردم در انتخابات حماسه سیاسی را رقم می‌زند

امام جمعه موقت رشت گفت: حماسه سیاسی با تجلی حضور مردم در انتخابات و حماسه اقتصادی در برخورد مدبرانه مردم با تحریم‌های اقتصادی رقم می‌خورد.

تجلی حضور مردم در انتخابات حماسه سیاسی را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر بصیرت را از برجستگی‌های حضرت اسماعیل (ع) دانست و اظهار کرد: بصیرت از بحث‌های لازم و ضروری برای جامعه است.

وی به تعریف علی (ع) از انسان با بصیرت پرداخت و گفت: علی (ع) انسان با بصیرت را فردی می‌داند که از عبرت‌ها پند گیرد و از پرتگاه دوری کند.

خطیب موقت رشت بصیرت را دارای آثار و برکات بسیاری خواند و اذعان کرد: هر گاه مردم دارای بصیرت باشند مسیر درست را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان بصیر با فتنه‌ها مقابله می‌کند، افزود: فتنه در تمام دوران‌ها بوده و هر ملتی که به دنبال استقلال باشد فتنه و نفاق نیز وجود دارد.

شفیعی‌زاده با تصریح بر اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دشمن دهها تاکتیک را برای شکست نظام اسلامی اجرا کرده است، خاطرنشان کرد: مردم ایران با رهنمودهای ولایت فقیه تاکتیک‌های دشمن را شناسایی کرده و آن را خنثی کردند.

به گفته وی، ملت ایران از جنگ سخت و فرهنگی دشمن عبور کردند و اکنون در مرحله جنگ اقتصادی قرار دارند که از آن نیز به سلامت عبور می‌کنند.

امام جمعه موقت رشت تشخیص حق از باطل و شناخت شبهات را از آثار بصیرت نام برد و اضافه کرد: انسان برای داشتن بصیرت باید به منابع مراجعه کند که بالاترین و نخستین منبع برای رسیدن به بصیرت قرآن کریم است.

وی با تصریح بر اینکه بصیرت عرصه وسیع و گسترده‌ای دارد، یادآور شد: بصیرت سیاسی، اقتصادی، اعتقادی و... از انواع بصیرت‌ها هستند.

شفیعی‌زاده تمسک به اهل بیت و ولایت پس از قرآن را بالاترین منبع برای بصیرت‌افزایی ذکر کرد و افزود: اطاعت مردم از مقام معظم رهبری مهم‌ترین مباحث در عبور از فتنه‌ها است.

وی پیروی از ولایت فقیه را یکی از راه‌های کسب بصیرت عنوان کرد.

خطیب موقت رشت در ادامه به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی اشاره کرد و گفت: هنر یکی از ابزار اساسی برای پیشرفت اسلام و انقلاب است که نباید از آن غافل شد.

وی 18 فروردین را روز سلامت نام برد و متذکر شد: اسلام نسبت به سلامت افراد حساس است.

به گفته شفیعی‌زاده، راهکارهای معنوی و مادی برای سلامت افراد در اسلام تبیین شده است.

وی با اشاره به اهمیت صله‌رحم، اذعان کرد: صله‌رحم طول عمر انسان را افزایش می‌دهد و صدقه نیز یکی از راه‌های طول عمر در اسلام معرفی شده است و مرگ‌های زودرس را از بین می‌برد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای، یادآور شد: مسئله هسته‌ای کمتر از ملی شدن صنعت نفت نیست.

وی با بیان اینکه در آستانه مذاکرات هسته‌ای در آلماتی هستیم، تصریح کرد: نسبت به غرب خوشبین نیستیم زیرا غرب مسئله هسته‌ای ایران را از مسیر حقوقی خارج کرده و مانع از استفاده ایران از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است.

شفیعی‌زاده به رسمیت شناختن غنی‌سازی اورانیوم را حق ایران دانست و اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران دانش هسته‌ای را برای استفاده صلح‌آمیز می‌خواهد.

وی درباره نامگذاری سال 92 به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، خاطرنشان کرد: تجلی حماسه سیاسی در انتخابات و تجلی حماسه اقتصادی نیز در برخورد مدبرانه مردم با تحریم‌های اقتصادی است.

انتهای پیام/84001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول