اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر قزوین:

افزایش نرخ قبور در شرایط فعلی به صلاح نیست/ قزوین سومین شهر گران در‌ زمین

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر قزوین گفت: افزایش نرخ قبور بهتر است انجام نگیرد ولی افزایش هزینه‌های جانبی آن مانند کفن و دفن به صورت منطقی می‌تواند تعادل را در این سازمان برقرار کند.

افزایش نرخ قبور در شرایط فعلی به صلاح نیست/ قزوین سومین شهر گران در‌ زمین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسین شیری در جلسه علنی شورای شهر قزوین که امروز با حضور اعضای دیگر شورا و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تهران و اصفهان، قزوین سومین شهر گران در بخش زمین است که این امر به قبرستان‌ها هم نفوذ کرده و موجب گران شدن قبر در قزوین گشته که باید با مدیریت درست نگذاریم خانواده‌هایی که قدرت خرید قبر را ندارند، آسیب ببیند.

شیری خاطرنشان کرد: افزایش قیمت زمین در این استان موجب شده است که خرید قبر برای برخی از مردم مشکل‌ساز شود که این امر باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد تا مردم در به خاک سپردن مردگان خود دچار مشکلی نشوند. 

وی در ادامه لزوم کنترل قیمت‌ها در بخش قبر را مهم دانست و افزود: باید نگذاریم مردمی که داغ دیده‌اند بابت خرید قبر به مشکل بر بخورند و این امر مستلزم تصمیم‌گیری درست در شورا و سازمان آرامستان‌ها است که باید درست به آن پرداخت تا داغی تازه برای مردم درست نشود.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر قزوین بحث به تعیین بهای خدمات پسماند رسید که صحبت در رابطه با اینکه مبلغ این طرح طبق یک فیش دریافت شود موجب صرفه‌جویی و دقیق‌تر شدن کار می‌شود، مطرح شد.

طبق مصوبه امروز شورای شهر قزوین سازمان پسماند 50 درصد عوارض کسب پیشه و قرارداد مجزا برای دریافت مبلغ اضافه در رابطه با تولید زباله زیاد را در یک فیش و طبق تصویب داخلی سازمان پسماند به‌ صورت هرچند وقت یک بار خواهد گرفت.

در جلسه امروز شورای شهر قزوین نیز با خرید یک دستگاه کامیون حمل زباله که در اختیار استانداری است نیز موافقت شد و قیمت 90 میلیون تومان را برای این کار اختصاص دادند که مورد موافقت شورای شهر قزوین قرار گرفت.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا از اماکن در حال ساخت توسط شهرداری بازدید به عمل بیاید تا با روند پروژه‌ها بیشتر آشنا شوند و کارها سرعت بیشتری بگیرد و از جمله پروژه‌های در حال ساخت می‌شود به مسجد چهار انبیاء اشاره کرد.

در جلسه علنی شورای شهر قزوین اعضای شورا نیز به عدم حضور رؤسای چند سازمان برای مشخص کردن بودجه ابراز نارضایتی کردند و با تأکید برای اینکه اگر بودجه تا آخر سال مشخص نشود، نمی‌توانند از آن استفاده کنند اشاره داشتند.

تعرفه فروش قبر برای تصویب افزایش پیدا کردن قیمت بنا شد با حضور شهردار و رئیس سازمان آرامستان‌های شهر قزوین برای توضیح بیشتر ادامه یابد و بهای خدمات پسماند هم به تصویب شورای شهر قزوین رسیده است.

در آغاز جلسه شورای شهر بحث در مورد زودتر تمام کردن جلسات بودجه مطرح شد که عباس ظاهری با اشاره به اینکه برداشتن تعطیلی سه روز مهم از تقویم درست نیست، تصریح کرد: 29 اسفند یک روز تاریخی مهم و ملی است، تاسوعا هم یک روز مذهبی بزرگ است و 12 فروردین یک سند افتخار برای ملت ما محسوب می‌شود که احساس می‌کنم در مجلس رأی نیاورد.

نظر اعضای دیگر شورا نیز بر همین منوال بود و مخالفت خودشان را اعلام کردند.

انتهای پیام/77010/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول