اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد:

بازار کهگیلویه و بویراحمد عید امسال کمبود و گرانی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: میوه، گوشت مرغ و گوشت قرمز موردنیاز مردم در انبارها ذخیره است و مردم نگران کمبود یا گرانی این کالاها در ایام پایانی سال نباشند.

بازار کهگیلویه و بویراحمد عید امسال کمبود و گرانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش دیودیده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که در بازار کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟ اظهار داشت: مردم هیچ نگرانی از بابت مایحتاج خود در ایام پایانی سال نداشته باشند.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: راه برون‌رفت از وضعیت کنونی گوشت مرغ، فعال کردن واحدهای مرغداری و تکیه بر تولید داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر واحدهای مرغداری غیر فعال در این استان کار تولید مرغ را آغاز کنند، بدون شک با مدیریت و نظارت بومی در قیمت‌گذاری و عرضه مناسب مرغ، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

دیودیده با بیان اینکه به دنبال نزدیک کردن قیمت هر کیلو گوشت مرغ به حدود پنج هزار تومان هستیم، تصریح کرد: از واحدهای مرغداری از طریق شرکت پشتیبانی امور دام حمایت می‌کنیم.

* کاهش 200 تومانی قیمت هر کیلو گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: گوشت مرغ و گوشت قرمز موردنیاز مردم در انبارها ذخیره است و مردم نگرانی از بابت کمبود یا گرانی این کالاها در ایام پایانی سال نداشته باشند.

دیودیده تصریح کرد: سیاست دولت این است که خیلی برنج خارجی وارد نکند و بیشتر برنج‌های داخلی را تقویت کند، البته این رویه در مورد همه کالاها مدنظر است.

 

وی مشکل فعلی برنج داخلی را عدم بسته‌بندی مناسب آن دانست و خواستار فرهنگ‌سازی به منظور استفاده از برنج داخلی شد.

این مسئول بازار و قیمت در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: قیمت کنونی مرغ در این استان با 200 تومان کاهش به پنج هزار و 800 تومان رسیده است، در حالی که در سایر استان‌ها به قیمت شش هزار و 200 تومان برای هر کیلو عرضه می‌شود.

* میوه، مرغ و گوشت قرمز کافی ذخیره شده است

وی از پیش‌بینی ذخیره هزار تن مرغ منجمد در این ایام خبر داد و ابراز داشت: به علت برخی نوسانات قیمت مرغ، بخشی از این مرغ منجمد را در این هفته روانه بازار کردیم و بقیه را در نمایشگاه‌های بهاره و چند نقطه شهر توزیع می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تأمین مایحتاج مردم در بخش میوه، از انبار سیب و پرتقال در این ایام خبر داد.

وی، تمرکز سازمان را روی توزیع گوشت قرمز داخلی اعلام و عنوان کرد: برای احتیاط 70 تن گوشت قرمز منجمد در انبارهای این سازمان ذخیره شده است.

دیودیده از وجود تعامل و هماهنگی میان اتحادیه‌های قصابان و مرغداران برای جلوگیری از بروز هر مشکلی در عید امسال خبر داد.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در پایان تأکید کرد: میوه، گوشت مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز مردم در انبارها ذخیره است و مردم نگران کمبود یا گرانی این کالاها در ایام پایانی سال نباشند.

انتهای پیام/82005/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول