اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

70 درصد گرانی‌ها مربوط به فعالیت‌های عمرانی، اصلاح نظام بانکی و اصلاح یارانه‌هاست

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: 70 درصد گرانی‌ها به خاطر سه عامل مهم پاسخ به فعالیت‌های عمرانی، اصلاح نظام بانکی و اصلاح یارانه‌ها است که پیش‌بینی می‌شود به 110 هزار تومان برسد.

70 درصد گرانی‌ها مربوط به فعالیت‌های عمرانی، اصلاح نظام بانکی و اصلاح یارانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن رضایی در جمع فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در جامعه باید اقتصاد مقاومتی پیاده شود، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد را بر اساس توانایی‌های مردم برنامه‌ریزی کنیم و در هر استان ظرفیت‌های فعال را شناسایی و حمایت کرده تا سود حاصل از کشاورزی و صادرات به کشور سرازیر شود.

وی با اشاره به اینکه گرفتن سهم از بازار مهم‌تر از سودی است که در بازار بدست می‌آید، افزود: اگر در بخش کشاورزی، صنعت کشاورزی و فن‌آوری پیاده شود، می‌توانیم با بسته‌بندی استاندارد در بخش زعفران سهم و سود بازار را به نفع خودمان بر‌گردانیم.

این مسئول ادامه داد: صنعت کشاورزی این است که کشاورزی مردم مورد حمایت قرار گیرد و ارزش افزوده به خود کشاورز و استان برگردد.

اقتصادی که از تجارت کسبه غافل شود مقاومتی نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصاد مقاومتی را اقتصادی خواند که از نظرات و تجارب کارآفرینان، مدیران اقتصادی، کارخانه‌داران، کسبه‌های قدیمی و تاجران باهوش کمال استفاده را ببرد.

رضایی گفت: اقتصاد مقاومتی با دخالت در تصمیم‌سازی‌ها و حمایت و پشتیبانی از کارآفرینان، اقتصاد استان و در مجموع کشور را محکم می‌کند.

وی با بیان اینکه باید دست فرمان را به دست افراد باتجربه و نخبه اقتصادی هر استان دهیم، ادامه داد: با حمایت و دخالت این افراد بازار سرمایه را می‌توان افزایش داد.

رضایی در ارتباط با سند چشم‌انداز بیان کرد: سند چشم‌انداز سند راهبردی است که فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور را به سمت مطلوب و پیشرفته‌ای هدایت کند و در راهبرد برنامه‌ها در سطح ملی برنامه‌ریزی شده است.

جنبه اقتصادی و تجاری سند چشم‌انداز محقق نشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دولت در سند چشم‌انداز پیشرفت‌هایی از قبیل علم و فن‌آوری را پیش‌بینی کرده است، تصریح کرد: هنوز جنبه اقتصادی و تجاری آن محقق نشده است.

وی تاکید کرد: امروز دیگر کشورهای پیشرفته از سطح علمی ما بیشتر سود و استفاده می‌کنند و ما هنوز نتوانسته‌ایم تولیدات علمی را وارد اقتصاد کنیم و انتظاری که برای گام بلند اقتصادی می‌رفت هنوز برداشته نشده است.

توسعه مسائل فرهنگی اقتصادی باید در راس برنامه دولت آینده باشد

رضایی در زمینه نهضت فرهنگی تاکید کرد: این نهضت باید با نهضت اقتصادی همراه باشد و در سال‌های آینده باید فرهنگ و اقتصاد با هم پیشرفت کند و پیشرفت هیچ ‌کدام بدون دیگری فایده‌ای ندارد.

 

وی با بیان اینکه اولویت دادن به مسائل فرهنگی اقتصادی باید در راس برنامه دولت آینده باشد، اظهار کرد: 70 درصد گرانی‌ها به خاطر خود تحریمی و سوءمدیریت در کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: 70 درصد گرانی‌ها به خاطر سه عامل مهم پاسخ به فعالیت‌های عمرانی، اصلاح نظام بانکی و اصلاح یارانه‌ها است که پیش‌بینی می‌شود به 110 هزار تومان برسد.

انتهای پیام/69011/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول