اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

عوامل گرانی خودرو به محکمه قضایی سپرده شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: مدیران فروش واحدهای تولید‌کننده خودرو که در گرانی بی‌دلیل آن سهم دارند، باید مورد تعقیب قضایی قرار گیرند.

عوامل گرانی خودرو به محکمه قضایی سپرده شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: در این چند ماه اخیر نوساناتی در قیمت خودرو به وجود آمد و چنانکه مطلع شدیم برخی کارخانه‌های تولید خودرو تولیدات خود را در بیابان‌ها پارک کرده‌اند تا با به‌هم زدن عرضه و تقاضا قیمت را بالا ببرند.

وی افزود: این بازی با این قصد انجام می‌شود که قیمت خودرو به یک باره تا 20 میلیون تومان بالا برود و آنگاه با مذاکره یک‌میلیون تومان قیمت را پایین بیاورند.

ایمانی ادامه داد: تعزیرات زمانی یک برنج‌فروش، برنج احتکار کند با او برخورد می‌کند اما همین تعزیرات به سراغ عوامل گرانی خودرو نمی‌رود.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به سالروز شکل‌گیری کمیته امداد به دستور حضرت امام (ره) بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و پایین آمدن ارزش پول ملی لازم است که متمکنان رسیدگی بیشتری به مجموعه‌های آسیب‌پذیر کنند و هفته احسان و نیکوکاری را برای این امر خداپسندانه غنیمت شمرند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: از سویی دولتمردان نیز باید تنها به کمک مقطعی به فقیر نیاندیشند و ریشه فقر را در جامعه بخشکانند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در خودکفا کردن خانواده‌ها و ایجاد اشتغال نقش بسزایی داشته است اما سایر دستگاه‌ها و عوامل مرتبط نیز باید برای این موضوع جدی‌تر به صحنه بیایند.

بخشی از منابع بانکی این استان راکد مانده است

ایمانی بیان کرد: تا پایان آذر ماه امسال مانده منابع جذب شده شش بانک مطرح فارس 13 هزار و 60 میلیارد تومان و جمع تسهیلات پرداختی آنها 8 هزار و 450 میلیارد بوده است.

امام جمعه شیراز با این مقدمات ابراز داشت: حدود 4 هزار و 610 میلیارد تومان از سپرده مردم فارس به تولید این استان بازنگشته و یا راکد مانده یا به استان‌های دیگر تزریق شده است.

وی ابراز داشت: آمار بیکاری این استان شکننده است و باید با امکانات و سپرده خود مردم در ایجاد تولید در بخش‌های صنعت و کشاورزی سرمایه‌گذاری کرد.

ایمانی در ادامه گفت: سهم جمعیت فارس از جمعیت کشور شش درصد اما سهم اقتصادی این استان بیش از چهار درصد است و به ویژه در بخش صنعت و معدن از سهم کل کشور کمتر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی برخی کارخانه‌های فارس به دلیل نبود سرمایه در گردش بیان داشت: بانک‌ها کمک کنند کارخانه‌ها سرپا بمانند و کارخانه‌ها نیز به موقع بدهی خود را پرداخت کنند که عقب افتادن بدهی وام حرام است.

ایمانی بار دیگر به عموم اصناف و فروشندگان توصیه کرد که اجناسی که ارتباطی با نرخ ارز ندارد و به قیمت قبل خریده‌اند را با همان نرخ سود گذشته در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش فارس، در حاشیه مراسم نماز جمعه امروز با تعدادی از اعضای تشکل‌های دانشجویی که اقدام به پخش نشریه‌ای با محتوای تبلیغات زودهنگام انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری کرده بودند، برخورد شد.

انتهای پیام/2448/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول