اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت امور خارجه:

مشکل آمریکا با ایران مسئله هسته‌ای نیست / نگرانی غرب از ظهور قدرت بزرگ اسلامی

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه آمریکا مشکلی با هسته‌ای شدن ایران ندارد گفت: حادثه‌ای که آنان را نگران کرده و سبب شده فشارها و تحریم‌ها را بیشتر کنند ترس از تبدیل شدن جهان اسلام به یک قدرت بزرگ است.

مشکل آمریکا با ایران مسئله هسته‌ای نیست / نگرانی غرب از ظهور قدرت بزرگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد رامین مهمانپرست ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌رضوی در سالن جلسات استانداری خراسان‌رضوی ضمن عرض تبریک به مناسبت ورود انقلاب اسلامی به سی و پنجمین سال پیروزی و ایام دهه فجر اظهار کرد: کشور در سه دهه گذشته در شرایط سیاسی سختی قرار داشت و بزرگ‌ترین عامل برای اجرای سیاست‌های کشورهای غربی همسویی حاکمیت با نظام استکبار و ظلم آن زمانه بود که مردم به هیچ وجه نمی‌توانستند این وضعیت را تحمل کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با حضور مردم و وجود و رهبری امام راحل(ره) به صورت معجزه‌واری شکل گرفت، ادامه داد: کشور با شکل‌گیری انقلاب اسلامی در مسیر اهداف و آرمان‌های اسلامی خود قرار گرفت که مسلما با مشکلاتی روبه‌رو بود و نمی‌توانست 100 درصد مدیریت کشور را به خوبی انجام دهد.

مهمانپرست بیان کرد: کشوری که از صفر شروع می‌کند قطعا با مشکلات فراوانی روبه‌رو است که این لذت‌بخش‌ترین بخش انقلاب اسلامی است که می‌توان پس از رسیدن به موفقیت‌های چشمگیر از آن یاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: انقلاب اسلامی به هیچ‌وجه برای استکبار و کشورهای غربی خوشایند نبوده و به همین سبب دشمنی آنان از همان ابتدا علیه ایران پررنگ‌تر شکل گرفته است.

وی در ادامه گفت: استکبار در 34 سال گذشته تمامی فتنه‌ها و توطئه‌هایی که می‌توانست را علیه ایران به کار گرفت و از هیچ‌گونه فعالیت‌ تروریستی علیه ایران دریغ نکرد اما آنها تصور هیچ‌گونه تعرضی را به ایران نمی‌کنند چرا که هر نوع تعرضی نیاز به هزینه است اما تعرض به ایران هزینه‌ای سنگین برای آنان به بار می‌آورد.

مهمانپرست با اشاره به اینکه بیشتر کشورهای اروپایی در آستانه ورشکستگی کامل هستند و کشورهایی که زمانی از نظر سیاسی و اقتصادی در اوج بودند اکنون با چالش‌های اساسی روبه‌رو هستند، خاطر نشان کرد: وضعیت دنیای امروز به یکی از حساس‌ترین شرایط تاریخی خود رسیده و شبیه شرایط بعد از جنگ جهانی دوم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه واحد پول اروپا، یورو به شدت تضعیف شده و دنیای غرب رو به انزوا است، ادامه داد: دنیای غرب از به قدرت رسیدن جهان اسلام می‌ترسد و تمامی تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی امروز به همین سبب است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امریکا مشکلی با هسته‌ای شدن ایران ندارد و این تنها بهانه‌ای برای فشارها و تحریم‌های آن است اظهار کرد: حادثه‌ای که آمریکایی‌ها را نگران کرده و سبب شده فشارها و تحریم‌ها را روزبه‌روز بیشتر کند ترس از تبدیل شدن جهان اسلام به یک قدرت بزرگ است.

مهمانپرست افزود: آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند تا موج بیداری اسلامی را در کشورهای جهان اسلام تضعیف کند و با کارشکنی‌های درونی در کشورها این موج را به شدت کند، کند.

انتهای پیام/70018/ج40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول