اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کارنامه درخشان مسئولان آبیک در اجرای مصوبات دور نخست هیئت دولت

خبرگزاری فارس: حدود 100 درصد مصوبات دور نخست هیئت دولت در شهرستان آبیک اجرایی شده که این امر بیانگر کارنامه مثبت و درخشان و همت والای مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک برای تحقق مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت است.

کارنامه درخشان مسئولان آبیک در اجرای مصوبات دور نخست هیئت دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، در دور نخست سفر هیئت دولت به شهرستان آبیک در تیر ماه سال 85، در استان قزوین برای شهرستان آبیک بیش از 40 مصوبه به تصویب رسید که بیشتر مصوبات اجرایی شده و تعدادی نیز در حال اجراست.

با نگاهی به مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به شهرستان آبیک، مصوباتی نظیر راه‌اندازی و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با 300 میلیون ریال، احداث و تکمیل مجموعه ورزشی کارگران با پنج میلیارد ریال، ایجاد تعاونی، تولیدی و توزیعی و گازرسانی به 25 روستا اجرایی شده است.

پروژه سالن ورزشی بعثت با 25 میلیارد ریال از اعتبارات ریاست جمهوری و یک میلیارد ریال از اعتبارات استان قزوین احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

در خصوص کمک به شهرداری‌های زیر 50 هزار نفر، از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری یک میلیارد ریال به شهرداری آبیک کمک شده است.

یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی به روستای زیاران تحویل داده شده و این در حالی است که دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی به روستاهای قشلاق و ناصرآباد (میرپنجی) واگذار شده است.

در سطح استان قزوین چهار هزار و 500 تلفن ثابت واگذار شده که سهمیه شهرستان آبیک نیز واگذار شده و برقراری ارتباط روستایی نیز در سطح استان قزوین در 12 روستا صورت گرفته است.

راه‌اندازی آنتن تلفن همراه، بهره‌برداری از فیبر نوری و راه‌اندازی تجهیزات مرکز تلفن روستایی و نصب و راه‌اندازی تلفن همگانی از دیگر مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت در استان قزوین بوده که سهمیه شهرستان آبیک نیز اجرایی شده است.

راه‌اندازی دانشگاه پیام نور، اختصاص بودجه به اوقات فراغت و تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی به مبلغ 700 میلیون ریال، اختصاص 300 میلیون ریال برای تعمیر مساجد شهرستان آبیک و اختصاص سه میلیارد و 100 میلیون ریال برای نصب کانکس، خرید و تجهیز آمبولانس و پایگاه‌های اتوبان تهران ـ قزوین، شهر خاکعلی و کاسپین زیاران و مکانیزه کردن دادگاه شهرستان آبیک از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به شهرستان آبیک بوده که اجرایی شده است.

برای تجهیز بیمارستان‌های این استان به آی.سی.یو و سی.سی.یو و آنژیوگرافی اعتبار اختصاص داده شد که در شهرستان آبیک با اضافه شدن 20 تخت به بیمارستان ولی‌عصر (عج)، این بیمارستان به آی.سی.یو و سی.سی.یو مجهز شد ولی در زمینه آنژیوگرافی اقدامی صورت نگرفته است.

برای خرید لوازم و تجهیزات و راه‌اندازی آزمایشگاه مرکز بهداشتی و درمانی شهر خاکعلی و نصب کابینت 100 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شد و با 100 میلیون ریال اعتبار برای مرکز بهداشتی شهر خاکعلی اعتبار اختصاص داده شد.

احداث بیمارستان 32 تختخوابی از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت بوده است که بنا به گفته یدالله رمضانی رئیس راه و شهرسازی شهرستان آبیک تاکنون 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار قول مساعد داده است تا 15 اسفند ماه امسال تحویل دهد.

احداث 54 واحد مسکونی برای محرومان آبیک

واگذاری یک دستگاه مینی‌بوس برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک، احداث 54 واحد مسکونی باری 54 نفر از محرومان شهرستان آبیک از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی و احداث واحدهای مسکونی روستایی که هر ساله به صورت تسهیلات برای بازسازی و احداث خانه‌های روستایی داده می‌شود از دیگر مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به شهرستان آبیک بود که اجرایی شده است.

احداث سالن ورزشی زودبازده روستای ناصرآباد (میرپنجی) با متراژ 12 در 18 با هشت میلیارد و 500 میلیون ریال، احداث زمین چمن فوتبال روستایی در روستای قشلاق 420 میلیون ریال و اختصاص یک میلیارد ریال از محل سفر هیئت دولت و مابقی از اعتبارات استانی برای آبرسانی و تکمیل مخزن آب آشامیدنی شهر آبیک انجام شده است.

صدور مجوز خارج از نوبت تخصیص آب از سفره‌های آب زیرزمینی برای تامین آب شرب روستاها و شهرها یکی دیگر از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت است که شهرستان آبیک از منظور تخصیص آب برای تامین آب شرب روستاها و شهرها مشکلی نداشته است.

تأمین آب مجتمع گلخانه‌ای، تأسیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تأسیس اداره تعاون و واگذاری شرکت گوشت به بخش خصوصی و واگذاری مینی‌بوس به ناوگان شهر آبیک از مصوباتی بوده که اجرایی شده است.

احداث مجتمع ادارات شهرستان آبیک از مصوباتی بوده است که در دهه فجر امسال با حضور احمد عجم استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی و محلی به بهره‌برداری رسید که مقرر شد پنج اداره از ادارات شهرستان آبیک در این مجتمع مستقر شوند.

چهار بانده کردن جاده آبیک به شهر محمدیه در حال اجراست

چهار بانده کردن جاده آبیک به شهر محمدیه از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت در شهرستان آبیک بود که اجرایی شدن این پروژه با کش و قوس‌های بسیاری، از تصویب آن در طرح کمیسیون ماده 32 وزارت راه و شهرسازی گرفته تا مخالفت و تأیید دوباره آن و اختصاص اعتبار اولیه همراه بود که خوشبختانه در شهریور ماه امسال با حضور احمد عجم استاندار قزوین و جمعی از مسئولان شهرستان آبیک کلنگ عملیات اجرایی این پروژه بزرگ، مهم و ضروری شهرستان آبیک به زمین زده شد که در مرحله نخست 11 کیلومتر طی مدت 15 ماه عقد قرارداد شد که به اتمام برسد و این در حالی است که بنا به گفته یدالله رمضانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبیک تاکنون 13 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از 84 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته تاکنون 21 درصد آن تحقق یافته است.

پروژه‌های اجرایی نشده دور نخست سفر هیئت دولت در آبیک

در دور نخست سفر هیئت دولت اجرای پروژه پسماند توسط شهرداری‌ها، خرید اتوبوس برای ایاب و ذهاب دانشجویان و عدم تجهیز بیمارستان ولی‌ عصر (عج) به آنژیوگرافی از جمله مصوباتی است که تاکنون اجرایی نشده است که البته باید گفت ممکن است این پروژه‌ها به طور متمرکز بوده و امکان اینکه در استان قزوین اجرایی شده باشد وجود دارد که امیدواریم با همت مسئولان مابقی پروژه‌های باقیمانده در صورت وجود ظرفیت‌ها و شرایط موجود در شهرستان آبیک اجرایی شود که در صورت صحت این موضوع می‌توان گفت حدود 100 درصد مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به شهرستان آبیک اجرایی شده است.

انتهای پیام/77006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول