اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

خراسان‌جنوبی در بعد فرهنگی در جایگاه اصلی‌اش نیست/ مسئولان به مصوبات فرهنگی کم‌توجهند

خبرگزاری فارس: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی از شورای فرهنگ عمومی به عنوان بالاترین جایگاه فرهنگی استان یاد کرد و گفت: مسئولان نسبت به مصوبات شورای فرهنگ عمومی کم توجهی کرده‌اند.

خراسان‌جنوبی در بعد فرهنگی در جایگاه اصلی‌اش نیست/ مسئولان به مصوبات فرهنگی کم‌توجهند

حجت‌الاسلام ‌علی رضایی بیرجندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار کرد: یک شهر اسلامی باید بر محور آرامش، اعتدال و محبت استوار شود چرا که سعادت دنیا و آخرت افراد را در پی‌دارد.

وی به اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه فقط یک عمل عبادی نیست بلکه باید به نحوی اثرگذار باشد که تمام زندگی ما را به یک عبادت تبدیل کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عبادت و نماز یعنی اینکه شادترین افراد را در پیرامون خود تربیت کند، ادامه داد: یک شهر به منزله حلقه و نماز جمعه آن به منزله نگین آن شهر باید باشد و تمام شهر را به خود جلب کند.

خراسان‌جنوبی در بعد فرهنگی در جایگاه خود قرار ندارد

رضایی با تاکید بر اینکه خراسان‌جنوبی در بعد فرهنگی در جایگاه خود قرار ندارد، تصریح کرد: وضع موجود مورد انتظار ما نیست بلکه باید به نحوی باشد که استان ما چون نگینی در کویر منطقه بدرخشد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی باید در بعد فرهنگی و اقتصادی وضعیت بهتری نسبت به زمان فعلی داشته باشد.

شورای فرهنگ عمومی بالاترین جایگاه فرهنگی در استان

 امام جمعه بیرجند از شورای فرهنگ عمومی به عنوان بالاترین جایگاه فرهنگی استان یاد کرد و افزود: مسئولان نسبت به مصوبات شورای فرهنگ عمومی کم توجهی کرده‌اند.

رضایی با بیان اینکه این شورا مصوبات خیلی خوبی در بعد فرهنگی داشته است، یادآور شد: با این وجود مسئولان اجرایی خراسان‌جنوبی در راستای عملیاتی کردن این مصوبات تلاش نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در جایگاه اصلی خود قرار ندارد چرا که می‌تواند راه‌گشای بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: در راستای تقویت فرهنگ اسلامی در این شورا مصوبات خوبی داشته‌ایم اما با وضع مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم.

مدیریت‌ها باید علمی و معنوی باشد

رضایی در مورد نحوه مدیریت‌ها در شهرها گفت: باید مدیریت شهرها علمی و معنوی باشد چرا که در سطح شهر بیرجند مشکلاتی را به خاطر سوء مدیریت‌ شاهد هستیم که قابل برطرف شدن است.

انتهای پیام/69012/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول