اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سمنان خبر داد

احداث 55 هزار واحد مسکونی دولتی در سمنان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار سمنان از احداث 55 هزار واحد مسکونی دولتی با تسهیلات مسکن مهر توسط دولت در استان سمنان خبر داد.

احداث 55 هزار واحد مسکونی دولتی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پرهام جان‏فشان‏عراقی در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهندسان استان سمنان گفت: در استان سمنان شش هزار و 500 مهندس در نظام‏های مهندسی ساختمان، معدن و کشاورزی عضو هستند که این تعداد در چرخه اجرایی استان نقش‌آفرینی می‏کنند و به همت نظام مهندسی ساختمان سمنان، دو میلیون متر مربع طرح و محاسبه توسط پیمانکاران رتبه‌دار به اجرا در آمده است.

معاون امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده، دو هزار و 400 نفر عضو نظام مهندسی کشاورزی هستند و استان سمنان در بخش معدن در تولید گچ رتبه نخست و در تولید ذغال سنگ رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: معادن پتاس هنوز در استان سمنان اکتشاف نشده است که می‌تواند در این عرصه‌ها نیز در توسعه استان نقش‏آفرین باشد.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان این‌که بسیج از الهام‏های الهی به امام‌خمینی (ره) بود، افزود: سه بخش عمران، صنعت و کشاورزی به واسطه حلقه بسیج گرد هم آمده‌اند و در کمتر استانی این همدلی در سه تشکل غیردولتی دیده می‌شود که در حول و محور بسیج به هم متصل شوند.

وی تصریح کرد: در بخش مهندسی ساختمان با اجرای طرح‌های دو میلیون مترمربعی، اگر هر متر مربع 400 هزار تومان هزینه داشته باشد، حاصل آن هزینه‌ای 800 میلیارد تومانی است؛ به این معنا که هشت برابر اعتبارات عمرانی استان سمنان از این بخش درآمد به دست می‌آید.

جان‏فشان‏عراقی اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 85 کل ساخت و سازهای دولتی 146 هزار واحد مسکونی بوده است و 55 هزار واحد مسکونی دولتی با تسهیلات مسکن مهر فقط توسط دولت ساخته شده که این ساخت و ساز اشتغال را در این استان فراهم کرده و می‌توان گفت که چرخ‏های اقتصاد در حال چرخیدن است.

گفتنی است، در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره روز ملی مهندسی در استان سمنان در سالن هلال‌احمر سمنان با برپایی نمایشگاهی، دستاوردها و توانمندی‌های مهندسان استان در راستای ارتقای تولیدات داخلی به معرض نمایش درآمد.

همچنین در این نمایشگاه، 12 غرفه از شرکت‌های مختلف، توانمندی خود را به نمایش گذاشتند که هر کدام ایفاگر سهمی در تحقق شعار تولید ملی هستند.

انتهای پیام/2249/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول