اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه‌های پایانی عمر شورای شهر شیراز وعده داده شد

تصویب مصوبات درخور شهر مذهبی تاریخی شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در حالی که این شورا ماه‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند، گفت: آنچه شایسته این شهر مذهبی و تاریخی است را در شورای سوم مصوب می‌کنیم.

تصویب مصوبات درخور شهر مذهبی تاریخی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، علی زحمتکش در حاشیه بازدید و جلسه سه ساعته خود از نمایشگاه صنایع دستی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته صنایع دستی که به مناسبت دهه مبارک فجر در ساختمان حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برپا شد، اظهار داشت: با وجود اینکه امور گردشگری متولیان خود را دارد، اما اعتقاد دارم شهرداری متولی اصلی شهر است هرچند وظایف آن در تعریف عامه مختصر به کارهایی از قبیل پل ساختن و جمع‌آوری زباله و آسفالت کردن خیابان شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مذهبی، اجتماعی و شهروندی در یکدیگر تنیده است، افزود: عقیده دارم که شهرداری باید در هر جایی که می‌تواند، در راستای ارتقای فرهنگ پیشگام باشد و سایر دستگاه‌ها را دنبال خود بیاورد نه اینکه عکس آن اتفاق بیفتد که دنباله‌رو دستگاه‌های دیگر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی وظیفه محدودی دارند، گفت: شهرداری وظایف نامحدودی دارد و باید در همسو کردن سایر دستگاه‌ها قدم بردارد.

زحمتکش اقدامات گردشگری حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: در عین حال مقدورات و معذورات شهرداری، اقدامات مثبتی در زمینه گردشگری انجام شده است.

وی افزود: با مجموعه در حال حاضر معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، خوشبین هستیم که در آینده، مسائل فرهنگی شهر را در جایگاهی ببینیم که درخور شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این نمایشگاه صنایع دستی کار زیبایی است، خاطرنشان کرد: زمانی مقام معظم رهبری مدام روی جوان‌های کشور تاکید می‌کنند، چیزی می‌بینند که ما نمی‌بینیم.

زحمتکش با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی وبگاه متمرکز ارائه خدمات الکترونیک گردشگری از اماکن مذهبی تاریخی و گردشگری شهر شیراز، بیان کرد: بنده از بسیاری از کارهای خوب حوزه فرهنگی و اجتماعی کمتر مطلع شده‌ام و جلسه امروز فضای متفاوتی را در ذهنم گشود.

وی با استقبال از اقدامات انجام شده این حوزه معاونت، خواستار ارائه طرحی جامع در زمینه گردشگری با محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران در برنامه‌های سال 92 شهرداری شد و گفت: با ارائه و تصویب این طرح آنچه شایسته این شهر مذهبی و تاریخی است را در شورای سوم مصوب می‌کنیم.

وجود برخی از نقاط ضعف دستگاه‌های متولی گردشگری از دیگر مطالب مطروحه در جلسه بود که زحمتکش در این زمینه نیز خاطرنشان کرد: میزان استقرار مسافر و ایجاد جذابیت‌های گردشگری از جمله موارد مهم است که باید در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز نیز در این جلسه اظهار داشت: طراحی نرم‌افزار گردشگری شهر شیراز توسط حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی که از چند ماه پیش آغاز شده بود، در بهمن ماه به دو زبان فارسی و انگلیسی به اتمام رسید.

محمد فرخ زاده افزود: پیگیری طراحی و چاپ کتاب گردشگری، میراث فرهنگی معنوی، کتاب محراب‌های زیبای شهر شیراز به سه زبان، سفارش تحقیقات در زمینه چاپ کتاب امام‌زادگان واجب‌التکریم، برگزاری جشنواره‌ها، همکاری در برگزاری کنفرانس بین‌المللی هویت ملی، برگزاری تورهای 20گانه گردشگری درون شهری، برگزاری دوره‌های حافظ‌شناسی، سعدی‌شناسی، پرده‌خوانی مذهبی، توزیع بروشورهای تخصصی آداب سفر، آداب زیارت و ... بخشی از اقدامات این حوزه معاونت است.

نمایشگاه هنرهای صنایع دستی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته صنایع دستی به مدت سه روز در ساختمان حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و به همت مدیریت گردشگری این حوزه دائر بود که جمعی از مدیران شهرداری و هنرمندان نیز از آن بازدید کردند و مقرر شد این نمایشگاه در جلسه آینده شورای اسلامی به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/2448/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول