اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای علمی خانه ریاضی زنجان:

احداث بوستان ریاضی نیازمند مساعدت نهادهای دولتی است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای علمی خانه ریاضی زنجان با اشاره به لزوم مساعدت نهادهای دولتی در احداث بوستان ریاضی گفت: شهرداری می‌تواند در این امور کمک شایان توجهی کند.

احداث بوستان ریاضی نیازمند مساعدت نهادهای دولتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رشید زارع ظهر امروز در دیدار هیئت امنای خانه ریاضیات استان زنجان با استاندار با اشاره به استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها از خانه ریاضی اظهار داشت: نواقصی هم برای ادامه فعالیت آن وجود داشت.

وی نداشتن بودجه و نیروی متمرکز را از جمله مشکلات اعلام کرد و افزود: بر اساس اساسنامه متولی تامین بودجه خانه ریاضیات شهرداری، استانداری و سایر نهادهای موجود در استان هستند.

* 12خانه ریاضی در کشور فعالیت می‌کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان به وجود 12 خانه ریاضی در کشور اشاره و تصریح کرد: خانه‌های ریاضی با سرپرستی انجمن ریاضی کشور اداره می‌شود.

وی برگزاری همایش و سمینار ریاضی برای دبیران و دانش‌آموزان را از جمله پیشنهادهای خود به هیئت امنا اعلام کرد و گفت: جشنواره اسباب بازی و بازی‌های فکری هم می‌تواند با مدیریت خانه ریاضی برگزار شود.

زارع آشنا کردن دانش‌آموزان با وسایل کمک آموزشی، طراحی و ساخت بوستان ریاضی شامل دیواره تاریخ علم با تاکید بر تاریخ بر نقش دانشمندان ایرانی - اسلامی را از دیگر پیشنهادهای خود برای فعال کردن خانه ریاضی استان زنجان اعلام کرد.

وی انعقاد قرارداد با شهرداری برای احداث بوستان و خانه ریاضیات را از راهکارهای حل مشکل مکان دانست و اضافه کرد: برای جبران کمبود نیرو هم می‌توان از آموزش و پرورش کمک گرفت.

*تغییر مدیر فعلی خانه ریاضی

دبیر شورای علمی خانه ریاضی زنجان با اشاره به سن بالای مدیر فعلی خانه ریاضیات استان زنجان تصریح کرد: جابه‌جایی وی با یک نیروی جوان از ضروریات فعال شدن خانه ریاضی است.

*نیاز 130 میلیون تومانی خانه ریاضی

وی به نیاز مالی خانه ریاضی برای برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌ها و همچنین اداره آن اشاره کرد و افزود: خانه ریاضی زنجان برای رفق و فتق امور خود نیاز به 130 میلیون تومان اعتبار دارد.

زارع با بیان اینکه خانه ریاضی توان درآمدزایی 20 میلیون تومان را دارد، افزود: 110 میلیون تومان نیاز این خانه باید توسط نهادهای دیگر تامین شود.

در ادامه جلسه رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با تاکید بر همکاری این دانشگاه با خانه ریاضی گفت: تا زمان تعیین محل مناسب می‌توان به این همکاری ادامه داد.

رسول خدابخش با بیان اینکه خانه ریاضی یک مکان عمومی و در واقع یک انجمن محسوب می‌شود، اضافه کرد:‌ انجمن‌ها نیازی به جذب نیروی متمرکز ندارند.

انتهای پیام/73004/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول