اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خبر داد

تحقق 100 درصدی مصوبات سفر رهبری در کردستان/ بهره‌برداری از 71 پروژه گازرسانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از تحقق 100 درصدی مصوبات سفر رهبری در حوزه گاز رسانی در این استان خبر داد.

تحقق 100 درصدی مصوبات سفر رهبری در کردستان/ بهره‌برداری از  71 پروژه گازرسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمهدی مهدوی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: 401 پروژه از یک‌هزار و 204 پروژه مصوب رهبری در کردستان مربوط به شرکت گاز اختصاص داشته است.

به گفته وی، در مجموع 32 درصد از کل مصوبات و 15 درصد از اعتبارات سفر تاریخی مقام معظم رهبری مربوط به حوزه گازرسانی روستایی بود که به صورت 100 درصد محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان خاطرنشان کرد: تحقق 100 درصدی مصوبات سفر رهبری در استان با همان اعتبارات متعارف بدون استفاده از هیچ نوع کمک خاص و ویژه‌ای انجام شده است.

*بهره‌مندی 400 روستای کردستان از گاز طبیعی

مهدوی با اشاره به بهره‌مندی 400 روستای این استان به برکت سفر تاریخی مقام معظم رهبری از گاز طبیعی گفت: تاکنون عملیات گازرسانی در 384 روستا به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: عملیات گازرسانی در 16 روستای دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال انجام است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، در حال حاضر در سایه تلاش‌های دولت نهم و دهم به ویژه مصوبات سفر رهبری 76 درصد شبکه‌های گازرسانی در استان انجام شده است.

مهدوی تصریح کرد: 4 هزار و 665 کیلومتر از 6 هزار و 151 کیلومتر شبکه گاز  استان در چند سال اخیر انجام شده است.

*بهره‌مندی 366 هزار مشترک کردستانی از خدمات گاز طبیعی

وی از بهره‌مندی 366 هزار مشترک از خدمات گاز طبیعی در این استان خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر 92 درصد از جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز کردستان، 214 هزار از جمعیت مذکور طی هشت سال اخیر زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

مهدوی با اشاره به اینکه تا قبل از سال 83 تنها یک واحد صنعتی تحت نفوذ گاز در این استان وجود داشت گفت:‌ در حال حاضر 9 شهرک صنعتی در قالب یک‌هزار و 150 واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی تعداد شهرهای گازدار استان در سال 84 را نیز 9 شهر اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر 24 شهر این استان زیر شبکه گازرسانی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در سال 83 تنها 16 روستای این استان زیر شبکه گازرسانی قرار گرفته بودند، بیان داشت: در حال حاضر 35 درصد از روستاهای استان از نظر تعدادی و 67 درصد از نظر نفوذی شیر پوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

به گفته مهدوی، 655 روستا از 671 روستای گازدار استان در طول دولت نهم و دهم زیرپوشش شبکه گاز قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: استان کردستان با وجود تمام محدویت‌ها به ویژه کوهستانی و صعب‌العبور بودنش در زمینه گازرسانی به روستاها رتبه سوم کشوری را دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در پایان از بهره‌برداری 71 پروژه گازرسانی همزمان با دهه فجر در این استان خبر داد و گفت: این تعداد پروژه گازرسانی با صرف اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال زمینه بهره‌مندی 2 هزار  و 500 خانوار را از گاز طبیعی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/79002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول