اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خبر داد

اجرایی شدن 50 درصد مصوبات دور سوم سفر رئیس‌ جمهور در قزوین

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: 50 درصد از مصوبات دور سوم سفرهای رئیس‌ جمهور به استان قزوین پیشرفت فیزیکی داشته و اجرایی شده است.

اجرایی شدن 50 درصد مصوبات دور سوم سفر رئیس‌ جمهور در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم در جمع خبرنگاران، با اشاره به روند اجرای مصوبات سفرهای رئیس‌ جمهور به استان قزوین اظهار داشت: این مصوبات در دور نخست 95 درصد، دوره دوم 75 درصد و دوره سوم 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که مجموع هر سه دوره 641 مصوبه بوده است.

وی با بیان اینکه ستاد دهه‌ فجر به مناسبت سال روز ایام پیروزی انقلاب اسلامی با هدف معرفی و آشنایی دستاوردهای این انقلاب به مردم تشکیل شده است، بیان کرد: این ستاد برنامه‌های مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی در دهه‌ فجر برگزار می‌کند تا آحاد جامعه را بیشتر با دستاوردهای این انقلاب آشنا کند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه رسانه‌های گروهی از جمله خبرگزاری‌ها، هفته‌نامه‌ها و روزنامه‌ها نقش بسزایی در انعکاس دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی در دهه‌ فجر به مردم دارند، اذعان داشت: آنان باید اطلاع‌رسانی شفاف و دقیقی به آحاد جامعه ارایه دهند تا مردم بیشتر با این دستاوردها آشنا شوند.

این مسئول به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دولت عدالت‌محور دغدغه‌ای جز ارائه خدمت‌رسانی صادق به مردم ندارد و برای برطرف کردن این مشکلات تلاش مضاعف می‌کند تا آرامش آنان را تأمین کند.

عجم با اشاره به اعتراضات نسبت به انتصاب مدیران غیربومی در قزوین، اذعان داشت: مدیران بر اساس شایسته ‌سالاری و مدیریت مطلوب آنان انتخاب می‌شوند و در برخی مواقع برای اجرای بهتر اهداف دولت عدالت‌محور که مدیران بومی مورد نیاز در این استان نیست از مدیران غیر بومی استفاده می‌شود تا استان قزوین بیشتر توسعه یابد.

استاندار قزوین با بیان اینکه بیشترین مدیران استان قزوین بومی هستند و مدیریت شایسته‌ای در اجرای اهداف دولت دهم دارند، ابراز کرد: فقط چند درصد کمی از مدیران غیربومی در این استان هستند که این انتخاب نیز بر اساس شایستگی و مدیریت مطلوب آنان صورت گرفته است.

توسعه استان قزوین در مسیر پرشتاب

عجم با اشاره به اینکه مسیر توسعه استان قزوین در شتاب است،‌ اظهار داشت: امسال برای احیای دشت قزوین، مترو و راه‌آهن قزوین به ترتیب ردیف بودجه تعریف شده که تحقق این امر موجب توسعه این استان می‌شود.

وی برخورداری 92 درصد از مردم روستاها به آب آشامیدنی، برق‌دار شدن روستاهای بالای 20 خانوار، آسفالت دو هزار 500 کیلومتر راه روستایی، ساماندهی باغات سنتی و رشد سریع زیرساخت‌های حمل‌ و نقل، گردشگری و صنعت را از جمله شاخصه‌های توسعه استان قزوین عنوان و بیان کرد: قبل از دولت عدالت‌محور 9 هزار هکتار اراضی تحت فشار آبیاری قطره‌ای بود و اکنون این آمار به 40 هزار هکتار رسیده است که این بیانگر رشد این استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد کمی از کوره‌های آجرپزی در قزوین گاز داشتند که اکنون در دولت عدالت‌محور بیش از 90 درصد از نعمت گاز برخوردار شدند که این از جمله شاخصه‌های توسعه استان قزوین است، متذکر شد: اکنون 50 واحد آموزش عالی با بیش از 130 هزار دانشجو فعالیت می‌کند که بیش از دو سوم آن در این دولت بوده است و این از جمله دیگر شاخصه‌های توسعه استان قزوین است.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: قبل از دولت نهم و دهم یک هزار و 700 واحد صنعتی در استان قزوین از پروانه بهره‌برداری برخوردار بودند که اکنون این آمار در این دولت به سه هزار و 452 واحد صنعتی رسیده است که این نشان‌ دهنده رشد پرشتاب این استان است.

حمایت استانداری قزوین از برنامه‌های فرهنگی

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان قزوین گفت: استانداری قزوین به مدیران فرهنگی که برنامه‌ای دارای ویژگی‌های تعریف شده این نهاد ارایه دهند اعتبارات مورد نیاز آن ها را پرداخت می‌کند و از برگزاری این برنامه‌ها نیز استقبال مطلوبی می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه شورای عالی قرآن با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در استان قزوین راه‌ اندازی شده است، اذعان داشت: این شورا تاکنون برنامه‌های خوبی را در این استان اجرا کرده و اکنون به 12 هزار نفر در مهدهای قرآن این استان آموزش داده می‌شود که این بیانگر رشد این برنامه‌ها در قزوین نسبت به گذشته است.

انتهای پیام/77009/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول