اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم جیرفت در مجلس:

مصوبات دولت برای جیرفت بایگانی شده بودند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مصوبات دولت برای این منطقه را بررسی کردیم که با ابراز تأسف برخی آنها به بایگانی سپرده شده بود، اما با بررسی مجدد آغاز به پیگیری آنها کردیم.

مصوبات دولت برای جیرفت بایگانی شده بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی در جمع خبرنگاران در این شهرستان با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) با اشاره به سخن پیامبر(ص) که فرمودند «اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید، اشرار بر شما مسلط می‌شوند»، اظهار داشت: این شر ممکن است در لباس هر کسی با هر مقام و جایگاهی باشد.

وی افزود: ممکن است، یک مدیر که مسئولیت او ساماندهی زندگی مردم است، نتواند امنیت لازم را برای خدمت‌رسانی فراهم کند، برنامه‌ریزی‌ لازم را انجام نداده، نیازها را به خوبی تشخیص ندهد و پیگیری‌های لازم بر اساس آن انجام نگیرد به همین دلیل مستحق این است که مورد نقد منصفانه قرار گیرد.

 

با رعایت نقد منصفانه جایگاه مقدس خبرنگاری حفظ می‌شود

عارفی با بیان اینکه با رعایت نقد منصفانه جایگاه مقدس خبرنگاری حفظ می‌شود و دیگران نیز از آن تبعیت می‌کنند تا در مقابل افکار عمومی قرار نگیرند، تصریح کرد: اگر کسی نسبت به این امر متعهد نباشد، با برخورد افکار عمومی مواجه می‌شود.

وی ابراز داشت: رسالت خبرنگاران این است که اخبار را بر پایه صحت و دقت تهیه کنند تا با بدبینی و بی‌اعتمادی آحاد جامعه مواجه نشوند، بنابراین باید مستدل و مستند در این راستا گام بردارند تا از زیان‌های فراوانی جلوگیری به عمل آید.

پیشرفت جیرفت با گذشته هرگز قابل قیاس نیست

عارفی با بیان اینکه برای حرکت جامعه به جلو باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه شناسایی شود، عنوان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تلاش‌های انجام شده پیشرفت شهرستان جیرفت با گذشته هرگز قابل قیاس نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تغییر راهبرد اقتصادی منطقه گفت: نباید مسئولان به‌گونه‌ای برخورد کنند که این فرهنگ و منطقه با دید منفی در کشور معرفی شود.

به جای پرداختن به هیاهو به مسائل تأثیرگذار بپردازیم

عارفی با اشاره به اینکه باید مشی مستدل، منطقی و معتدل مورد نظر قرار گیرد، بیان داشت: تلاش ما بر این است که به جای پرداختن به هیاهو و مطرح کردن خود بیشتر به مسائل تأثیرگذار با یک روش منطقی بپردازیم.

وی با بیان اینکه یک جورچین اقتصادی برای منطقه طراحی شده است،‌ اذعان داشت: در این جورچین سه بخش تعریف شده و بخش اول آن به مدت سه سال باید انجام گیرد که شامل کارهای زیربنایی و پشتیبانی برای وضع موجود می‌شود.

مصوبات دولت برای جیرفت به بایگانی سپرده شده بودند

عارفی خاطرنشان کرد: تمام مصوبات دولت برای این منطقه را بررسی کردیم که با ابراز تأسف برخی از آنها به بایگانی سپرده شده بود، اما با بررسی مجدد آغاز به پیگیری آن‌ها کردیم و تصمیم گرفتیم، ابتدا فرودگاه را برای ارتقاء حمل و نقل سریع فعال کنیم.

باید باندهای فرودگاه طی دو ماه برای پروازهای حمل بار آماده شود

وی با اشاره به اینکه تجهیز و ایجاد سالن‌های بزرگ فرودگاه جیرفت نیازمند برنامه بلندمدت است، اظهار داشت: موانع مختلف فرودگاه با نشست‌های مختلف برطرف شده است و هم‌‌اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و در تلاش هستیم تا این باند را طی دو ماه برای پروازهای حمل بار آماده شود.

15 روز دیگر زمین پایانه صادراتی تحویل سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌شود

عارفی تصریح کرد: 15 روز دیگر زمین پایانه صادراتی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی تحویل داده می‌شود و متعهد شده است که طی سه ماه فاز اول این پایانه عظیم انجام شود.

وی با بیان اینکه این منطقه تاکنون هویت اقتصادی نداشته است، افزود: یک بخش تخصصی، خصوصی و مردمی که بتواند مشارکت را ایجاد کرده، سرمایه‌گذار را جذب و بازارهای جهانی را جذب کند و همچنین تشکل‌ها و نهادهای مؤثر در تولید، تنظیم بازار و صادرات وجود نداشت.

شش نشست برای ساماندهی امور کشاورزی تشکیل شده است

عارفی عنوان کرد: تاکنون شش نشست برای ساماندهی امور کشاورزی در زمینه نهادها، مؤسسه‌ها، انجمن‌ها و صادرات آن برگزار شده است و با جذب سرمایه‌گذار درصدد فراهم کردن زمینه صادرات هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا طی سه سال این موارد به کارآمدی برسد، گفت: بازاریابی بخش دوم و فرآوری محصولات کشاورزی بخش سوم این جورچین اقتصادی است.

تنها شعار تبلیغاتی اینجانب طرح ساماندهی عرضه محصولات کشاورزی بود

عارفی با اشاره به اینکه تنها شعار تبلیغاتی اینجانب طرح ساماندهی عرضه محصولات کشاورزی بود، بیان داشت: یک بخش آن در منطقه انجام گرفت و بخش دیگر خلأ قانونی بود که طی هفته آینده نهایی می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از رسانه‌های منطقه جنوب کرمان اذعان داشت: با توجه به رسالت رسانه‌ها در زمینه انعکاس مطالبات مردم فضاسازی آن‌ها بسیار مؤثر است، اما کسانی که تلاش می‌کنند تا این شهرستان را زیر سئوال ببرند، اثر نامطلوبی بر فرهنگ، تمدن و حقوق این منطقه می‌گذارند.

عارفی در مورد صنایع فرآوری و جنبی منطقه خاطرنشان کرد: تا شهریور ماه سال جاری مرکزی که بتواند سرمایه‌گذار را هدایت کند، وجود نداشت، اما اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی متولی این بخش بوده که هم‌اکنون در حال انجام اقدامات لازم برای کارخانه بزرگ عنبرآباد هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 240 هزار تن زمین زراعی در این منطقه وجود دارد، اظهار داشت: این میزان قابل افزایش به 580 هزار هکتار است.

4 میلیون و 200 هزار تن محصولات کشاورزی استان در منطقه جنوب کرمان است

عارفی با بیان اینکه در کل استان کرمان 6 میلیون و 200 هزار تن محصولات کشاورزی وجود دارد که 4 میلیون و 200 هزار تن در منطقه جنوب کرمان است، تصریح کرد: این میزان قابل افزایش به سه برابر حدود 12 میلیون و 600 هزار تن است.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز زیرساخت‌های موجود در منطقه فراهم نشده است، هم‌اکنون هرگونه توسعه در تولید برای آن سم مهلک است، بنابراین بر اساس مطالعات انجام شده، 250 هزار تن محصولات کشاورزی با خروجی 43 هزار تن فرآورده در عنبرآباد انجام می‌شود که وظیفه داریم آن را تا ظرفیت یک میلیون تن برسانیم تا تعادل ایجاد شود.

باید برای ایجاد تعادل حداقل زمینه فرصت 500 هزار تن صادرات را در یک افق 10 ساله ایجاد کنیم

عارفی اتاق بازرگانی، پایانه صادراتی و فرودگاه جیرفت را محقق کننده بخش صادرات ذکر و تصریح کرد: باید برای ایجاد تعادل حداقل زمینه فرصت 500 هزار تن را در یک افق 10 ساله ایجاد کنیم تا افزایش سطح تولید برای ما یک فرصت فوق‌العاده ایجاد کند.

دو سرمایه‌گذار خارجی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد جذب شده است

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو سرمایه‌گذار خارجی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد جذب شده است، ابراز داشت: در کنار بخش کشاورزی هم‌اکنون در حال انجام کارهای مقدماتی سه معدن در بخش بحرآسمان هستیم.

عارفی با اشاره به شرایط سرمایه‌گذاری در بخش معادن عنوان کرد: رضایتمندی مردم، وجود حساب‌های بانکی سرمایه‌گذاران در شهر جیرفت، تامین نیروی انسانی از جیرفت از شرایط سرمایه‌گذاری در این منطقه است، اما مهم‌ترین شرط ممنوعیت خام‌فروشی و تولید تا سطح کنسانتره بوده که مورد قبول همه آن‌ها قرار گرفته است.

همایش ملی باستان‌شناسان در جیرفت برگزار می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درخواست ثبت مناطق گردشگری و ثبت جهانی تپه‌های کنارصندل ارائه شده است، گفت: همایش ملی باستان‌شناسان با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

عارفی با اشاره به اینکه در هیچ نقطه‌ای از جهان در سرشاخه‌های رودخانه سد نمی‌سازند، بیان داشت: اما در سرشاخه‌های رودخانه هلیل‌رود چهار سد با دیواره بتونی احداث شده است که موجب خشکی جازموریان و در نهایت منطقه جنوب کرمان می‌شود و این مهم توجه مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

انتهای پیام/80001/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول