اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

حدود 4 درصد جمعیت خراسان جنوبی بی‌سواد هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر سه تا چهار درصد از جمعیت خراسان جنوبی بی‌سواد هستند.

حدود 4 درصد جمعیت خراسان جنوبی بی‌سواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فر ظهر امروز در جشن محو بی‌سوادی خانواده بزرگ امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم از برکات آن بهره‌مند هستیم و طی چند روز آینده قدم در سی‌پنجمین سال از عمر انقلاب می‌گذاریم.

وی انقلاب اسلامی را حرکتی تاریخی و تاریخ‌ساز دانست و افزود: به طور یقین انقلاب اسلامی ایران با انقلاب بعثت پیامبر و ابلاغ رسالت ایشان برابری می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پیامبر اسلام زمانی به پیامبری برگزیده شد که جامعه آن زمان در جهل و نادانی کامل به سر می‌بردند، تصریح کرد: با وجود مشکلات زیاد پیامبر جامعه آن زمان را تغییر داد و انسان‌ها را با هم متحد کرد.

وابستگی سیاسی و اقتصادی ایران قبل از انقلاب

گلستانی‌فر با اشاره به زمان قبل از انقلاب در ایران اضافه کرد: رژیم ستم‌‌شاهی در زمان پیش از انقلاب به قدرت نظامی خود افتخار می‌کرد در صورتی که در این زمینه و تمام زمینه‌های دیگر به طور کامل وابسته به غرب و آمریکا بود.

وی با بیان اینکه کشور ایران قبل از انقلاب از لحاظ اقتصادی و سیاسی نیز به غرب و آمریکا وابسته بود، متذکر شد: امام راحل با تکیه بر قدرت الهی و پشتوانه مردم، انقلابی را آغاز کرد که تمام وابستگی‌ها را نابود کرد و اکنون بعد از گذشت 34 سال هنوز شاهد اثرات آن در میهن خود هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی انقلاب را یکی از فرازهای درخشان تاریخ دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی مانند انقلاب‌های دیگر دنیا که بیشتر برای تغییر شرایط اقتصادی و سیاسی برپا می‌شد نبود بلکه جنبه دینی و فرهنگی داشت.

تاکید غرب بر نظم نوین جهانی

گلستانی‌فر اذعان داشت: کشورهای غربی و آمریکایی به دنبال نظم نوین جهانی و اجرای برنامه دهکده جهانی بودند تا دنیا را مانند یک دهکده کنند و یک محور فکری آن را اداره کند که آن هم آمریکا است.

وی گفت: انقلاب اسلامی با به وجود آمدنش تمام برنامه‌های غرب را بر هم ریخت و 10 تا 15 سال است که اسمی از نظم نوین جهانی برده نمی‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه غربی‌ها در هشت سال دفاع مقدس فشارهای سیاسی و اقتصادی زیادی را بر ما تحمیل کردند، ادامه داد: در حال حاضر نیز تحریم‌های دارویی را بر تحمیل کردند تا ما را از انقلاب دور سازند.

حوزه اصلی انقلاب بحث فرهنگی آن است

گلستانی‌فر با بیان اینکه حوزه اصلی انقلاب بحث فرهنگی آن است، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم فرهنگی سواد است که در رژیم گذشته بی‌سوادی در جامعه زیاد بود.

وی با اشاره به اینکه در زمان رژیم ستم‌شاهی سواد فقط به صورت سوری مطرح بود، افزود: با ظهور انقلاب در ایران با ابتکار امام راحل کمیته امداد تاسیس و به کمک نهضت سوادآموزی، بی‌سوادی در کشور در حال نابودی است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با آغاز به کار نهضت سوادآموزی بی‌سوادی تا حدودی زیادی حذف شده و در خراسان جنوبی سه تا چهار درصد از جمعیت آن را بی‌سوادها تشکیل می‌دهند.

گلستانی‌فر با بیان اینکه بی‌سوادی تا حد زیادی در کشور ریشه‌کن شده است، اذعان داشت: هم‌اکنون یکی از دغدغه‌های ما را سرانه مطالعه در کشور تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/69010/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول